Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΟ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΕΘΟ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΧΑΡΤΟΣΗΜΟΥ

 Κατατέθηκε στην Βουλή το  Σ/Ν του ΥΠΕΘΟ  με θέμα "Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και άλλες διατάξεις" το οποίο αντικαθιστά  εν μέρει το τέλος χαρτοσήμου (καθότι καταργούνται για 600 Συναλλαγές  το τέλος χαρτοσήμου) και περιλαμβάνει και άλλες διατάξεις που απαριθμούνται παρακάτω.

Α. Με το υπόψη σχέδιο νόμου ρυθμίζονται τα κάτωθι θέματα:

ΜΕΡΗ Α'& Β'

α. Επιβάλλεται, επί των οριζόμενων συναλλαγών που καταρτίζονται ή διενεργούνται από την 1η Ιανουαρίου 2025, φόρος με την ονομασία «Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής», με αντισυμβαλλόμενους φυσικά και νομικά πρόσωπα, το Δημόσιο ή φορείς γενικής κυβέρνησης και καταργούνται από την προαναφερόμενη ημερομηνία, το από 28.7.1931 π.δ. «Περί Κώδικος των νόμων περί τελών χαρτοσήμου» καθώς και οποιαδήποτε νομοθεσία ρυθμίζει θέματα τέλους χαρτοσήμου. 

β. Ορίζονται:

-       τα υποκείμενα πρόσωπα στο Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και οι υπόχρεοι για τη δήλωση και απόδοση του επιβαλλόμενου φόρου,

-      η απαιτούμενη διαδικασία για τη δήλωση, την απόδοση και την τυχόν επιστροφή του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής,

-        οι εφαρμοζόμενοι συντελεστές επί του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής ανά κατηγορία συναλλαγών κ.λπ.

γ. Απαριθμούνται οι περιπτώσεις καταβολής πάγιου Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής και καθορίζεται το ύψος του επιβληθέντος τέλους ανά περίπτωση. δ. Τίθενται οι εξουσιοδοτικές, μεταβατικές, τελικές και καταργούμενες διατάξεις των υπό ψήφιση Μερών.                                (άρθρα 1-33)

ΜΕΡΟΣ Γ

1.α. Απαλλάσσονται από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα και χωρίς να πληρούνται οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις, τα ακίνητα που βρίσκονται στις: - οριζόμενες στην ΚΥΑ 17143/11.9.2023 περιοχές, οι οποίες επλήγησαν από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν από την 4η ως και την 11η Σεπτεμβρίου 2023.

-      περιοχές του Δήμου Φαρκαδόνας, οι οποίες δεν προσδιορίζονται στην ανωτέρω κ.υ.α.

β. Ισχύει, για τις περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, η απαλλαγή από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α., κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα, σε περίπτωση παράτασης της προαναφερόμενης ειδικής κατάστασης.

γ. Διευρύνεται και για το έτος 2024, η απαλλαγή από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. στα ακίνητα που βρίσκονται στις αναφερόμενες περιοχές.                                                                      (άρθρα 34 & 35)

2.      α. Προστίθεται στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013) περίπτωση απαλλαγής από το τεκμαρτό εισόδημα από ακίνητη περιουσία. Ειδικότερα ορίζεται ότι για την δωρεάν παραχώρηση ακινήτων ξένων κρατών (μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης), πρεσβειών ή προξενείων σε ν.π.ι.δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία χορηγούν τίτλους ή πιστοποιητικά ξένης γλώσσας που αναγνωρίζονται στην Ελλάδα, για την εκπλήρωση του μορφωτικού και πολιτιστικού τους σκοπού, δεν υπολογίζεται τεκμαρτό εισόδημα για τον παραχωρούντα.

β. Τα προαναφερόμενα ακίνητα απαλλάσσονται και από τον Ε.Ν.Φ.Ι.Α..

(άρθρο 36)

3.    Αυξάνεται (από 17.000 ευρώ που ισχύει σε 20.000 χιλιάδες ευρώ) το ανώτατο όριο της Λιανικής Τιμής Πώλησης Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) των οχημάτων που παραχωρούνται σε εργαζόμενους, εταίρους ή μετόχους, αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς, προκειμένου αυτά να εξαιρεθούν κατά τον συνυπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματος.                                         (άρθρο 37)

4.    Διευρύνονται τα υποκείμενα φόρου (νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες) των οποίων οι δωρεές σε χρήμα ή σε είδος προς το Ελληνικό Δημόσιο εκπίπτουν ως δαπάνες για τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα.                                          (άρθρο 38)

5.       α. Προβλέπεται για το έτος 2025 και εφεξής (ανάλογη ρύθμιση ισχύει έως την 31η Δεκεμβρίου 2024):

-       η εφαρμογή μηδενικού συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης  (DIESEL)   κινητήρων, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία

-      η επιστροφή του αναφερόμενου ΕΦΚ, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

β. Προβλέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, ειδικό καθεστώς για το ποσό επιστροφής του ανωτέρω ΕΦΚ (ανεκχώρητο, ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, μη υποκείμενο σε οποιαδήποτε κράτηση, μη συμψηφιζόμενο με βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες ή μη οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση, εξαιρούμενο των εισοδηματικών κριτηρίων για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα κλπ)

                                                                                                                          (άρθρο 39)

6.       Ορίζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) ως αρμόδια στην Ελλάδα αρχή για τους σκοπούς:

α. της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Βασιλείου της Νορβηγίας σχετικά με τη διοικητική συνεργασία, την καταπολέμηση της απάτης και την είσπραξη απαιτήσεων στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας και

β. του Πρωτοκόλλου για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας και την αμοιβαία συνδρομή για την είσπραξη απαιτήσεων σχετικών με φόρους και δασμούς της Συμφωνίας Εμπορίου και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ατομικής Ενέργειας αφενός και του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας αφετέρου.

      (άρθρα 40 & 41)

7.   Αναστέλλεται εκ νέου και για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η ισχύς της διάταξης της περ. γ' της παρ. 6 της υποπαρ. Α.2 της παρ. Α, του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, ως προς τις προϋποθέσεις πιστοποίησης από ανεξάρτητο εκτιμητή και παροχής εγγύησης ή διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας, για την υπαγωγή στην πάγια ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών.

(άρθρο 42)

8.    α.Τροποποιούνται - συμπληρώνονται διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.5104/2024), σχετικά με τους Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (Φ.Η.Μ.) και τις σχετικές κυρώσεις. Ειδικότερα:

-      Προστίθεται στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η Φορολογική Διοίκηση δύναται να αναστέλλει τη χρήση ΑΦΜ ή να προβαίνει σε απενεργοποίησή του, και η παραβίαση, παραποίηση ή επέμβαση με οποιοδήποτε τρόπο στη λειτουργία του Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.

-    Ορίζονται νέες παραβάσεις σχετικά με τους Φ.Η.Μ. και τους Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και καθορίζονται τα επιβαλλόμενα πρόστιμα. Μεταξύ άλλων προβλέπεται: 

ι) η επιβολή προστίμων (15.000 ευρώ, 50.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ, κατά περίπτωση) για παραβάσεις μη τήρησης από τον Πάροχο των μέτρων δέουσας επιμέλειας,

 ίί) η επιβολή προστίμων (50.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ, κατά περίπτωση) για παραβάσεις παραβίασης, παραποίησης ή επέμβασης στη λειτουργία των Φ.Η.Μ. από λογισμικό εφαρμογών για το οποίο έχει κατατεθεί έγγραφη δεσμευτική διαβεβαίωση της κατέχουσας την άδεια καταλληλότητας Φ.Η.Μ. οντότητας προς την Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας Φ.Η.Μ.. 

ίίί) η επιβολή προστίμων (από 10.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ) στους Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, σε περίπτωση μη διαβίβασης στοιχείων στη ψηφιακή πλατφόρμα 

«my Data».

β. Προστίθεται στις περιπτώσεις χρηματικής επιβράβευσης των προσώπων που προβαίνουν σε επώνυμες καταγγελίες στο  «QR code appodixi»   και η περίπτωση που επιβάλλεται πρόστιμο για παραβίαση, παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία του Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.

γ. Συμπληρώνεται το άρθρο 13Α του ν. 2523/1997, σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των επαγγελματικών εγκαταστάσεων σε περίπτωση παραβίασης, παραποίησης ή επέμβασης στη λειτουργία Φ.Η.Μ. ή του Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.  

δ. Συμπληρώνεται επίσης το άρθρο 12 του ν. 4308/2014, σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των οντοτήτων που διαθέτουν άδεια καταλληλότητας ή τεχνικής υποστήριξης των Φ.Η.Μ. κ.λπ..                                                                                                      (άρθρα 43 & 44)

9.    Επικαιροποιείται το περιεχόμενο των διατάξεων του άρθρου 79 του ν. 4484/2017, ως προς τη λειτουργία του Μητρώου Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων κ.λπ..        (άρθρα 45 & 46)

10.    Παραχωρείται άνευ ανταλλάγματος, για το μνημονευόμενο χρονικό διάστημα, η αποκλειστική χρήση, διαχείριση και εκμετάλλευση του Ολυμπιακού Κέντρου Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου, πλην του ρητά οριζόμενου χώρου που παραμένει στην εκμετάλλευση της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤ.Α.Δ.) Α.Ε.. Μεταξύ άλλων, ο Δήμος Γαλατσίου, ως φορέας διαχείρισης του Ολυμπιακού Κέντρου Γαλατσίου, επιτρέπεται να συνάπτει συμβάσεις, με ή χωρίς αντάλλαγμα, με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, αναλαμβάνει δε, με δαπάνες του, τις οριζόμενες υποχρεώσεις.

     (άρθρα 47 & 48) 

 Κατεβάστε το Σ/Ν  Εδώ.

Κατεβάστε  Την ανάλυση συνεπειών Εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *