Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023

ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΑ " ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ"

Κατατέθηκε στην Βουλή το Σ/Ν του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα " Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής " που περιλαμβάνει τις νέες αλλαγές που προέκυψαν από την δημόσια διαβούλευση.Ειδικότερα,

 Οι αλλαγές που επέρχονται απαριθμούνται συνοπτικά παρακάτω.

ΜΕΡΗ Α'& Β'

 1. Καθορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου.

(άρθρα 1 και 2)

 2.α.   Θεσπίζεται η υποχρεωτική χρήση τραπεζικών μέσων πληρωμής για την καταβολή   του   τιμήματος   κατά   τη    σύνταξη   των   αναφερόμενων συμβολαιογραφικών εγγράφων μεταβίβασης ακινήτων με επαχθή αιτία,

 β. Προβλέπονται η:

αυτοδίκαιη ακυρότητα των συνταχθέντων, κατά παράβαση του ανωτέρω όρου, συμβολαιογραφικών εγγράφων, υποχρέωση του συντάσσοντος τις σχετικές πράξεις μεταβίβασης, συμβολαιογράφου, περί αναγραφής του οριζόμενου τρόπου εξόφλησης του τιμήματος,

απαγόρευση μεταγραφής συμβολαιογραφικού εγγράφου που έχει συνταχθεί κατά παράβαση των προβλεπόμενων υποχρεώσεων,

επιβολή προστίμου στα αναφερόμενα πρόσωπα που παραβαίνουν τις οριζόμενες υποχρεώσεις.                                                                             

 (άρθρο 3)

 3.α. Λαμβάνεται, ως βάση υπολογισμού του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) και του φόρου εισοδήματος, η αξία των φορολογητέων πράξεων και εσόδων που προκύπτει από τα ηλεκτρονικά διαβιβαζόμενα στην Α.Α.Δ.Ε. παραστατικά.

β. Παρέχονται νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση των επιμέρους θεμάτων για την εφαρμογή των ανωτέρω ρυθμίσεων.                                 

 (άρθρο 4)

 4.α. Θεσπίζεται πλαίσιο υποχρεώσεων των παροχών υπηρεσιών πληρωμών για την αντιμετώπιση της απάτης στον τομέα του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.). Συγκεκριμένα:

Προβλέπεται υποχρέωση των αναφερόμενων παροχών υπηρεσιών πληρωμών για την τήρηση αρχείων δικαιούχων και πληρωμών για παραδόσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών σε οποιοδήποτε κράτος μέλος.

Καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι όροι τήρησης της προβλεπόμενης υποχρέωσης καθώς και το περιεχόμενο των τηρηθέντων αρχείων

Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των ειδικότερων θεμάτων που αφορούν στην εφαρμογή της προτεινόμενης διάταξης, 

β.  Προβλέπονται κυρώσεις (πρόστιμο) για τους παρόχους υπηρεσιών

πληρωμών σε περίπτωση παράβασης των ως άνω αναφερόμενων υποχρεώσεων, οι οποίες περιγράφονται ανά κατηγορία παράβασης.

 (άρθρα 5 & 9)

 5. Τροποποιούνται διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ. - ν. 4987/2022) και συγκεκριμένα μεταξύ άλλων επαναπροσδιορίζεται το ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων για τις αναφερόμενες φορολογικές -
διαδικαστικές παραβάσεις.                                                                  

 (άρθρα 6 & 7)

 6.α. Προβλέπονται κυρώσεις για την παράβαση της υποχρέωσης ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων στην Α.Α.Δ.Ε. (προσδιορίζονται ανά κατηγορία δεδομένων).

β. Παρέχεται η νομοθετική εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των ειδικότερων θεμάτων που αφορούν στην εφαρμογή των προβλεπόμενων ρυθμίσεων.                                                                                                   

 (άρθρο 8)

7.    Παρέχεται δυνατότητα καταστροφής, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων των αναφερόμενων εντύπων παραβόλων, που έχουν αντικατασταθεί με το ηλεκτρονικό παράβολο.          

 (άρθρο 10)

8.  Επεκτείνεται μέχρι και το οριζόμενο φορολογικό έτος, η εφαρμογή των αναφερόμενων κινήτρων στις οντότητες, οι οποίες επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.     (άρθρο 11)

9.   Επανακαθορίζεται, μειούμενο, σύμφωνα με τους αναφερόμενους όρους και προϋποθέσεις, το επιβαλλόμενο τέλος επιτηδεύματος του ν. 3986/2011 σε επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα και στα υποκαταστήματα που αυτοί συστήνουν.                                                                                          

(άρθρο 12)

10.   Τροποποιούνται - συμπληρώνονται διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013), και συγκεκριμένα μεταξύ άλλων: 

εισάγεται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, το τεκμαιρόμενο ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας κατά τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος των αναφερόμενων υπόχρεων καθώς και η διαδικασία αμφισβήτησης του, προβλέπεται ότι σε περίπτωση ζημίας κατά τον προσδιορισμό του τεκμαιρόμενου ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, η ζημία αυτή δύναται να μεταφέρεται προς συμψηφισμό με λογιστικό ποσό των δηλωθέντων επιχειρηματικών κερδών,

ορίζονται αναλυτικά τα εισοδήματα και οι λοιπές μειώσεις που μειώνουν το τεκμαιρόμενο ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, διευρύνεται, κατά τις ειδικότερα οριζόμενες έμμεσες τεχνικές, ο τρόπος προσδιορισμού του εισοδήματος των φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που ασκούν ή προκύπτει ότι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.                                                                                    

 (άρθρα 13-18)

 

11. Προστίθεται στον Κ.Φ.Ε. νέο άρθρο 28Ε, σχετικά με τη φορολόγηση επί του ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος για φυσικά πρόσωπα που διέκοψαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία. Ειδικότερα προβλέπονται, κυρίως, τα εξής:

α. Μετά από τη διενέργεια ελέγχου, δύναται να επιβληθεί, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα και υπό τις αναφερόμενες προϋποθέσεις, φόρος εισοδήματος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας σε φυσικό πρόσωπο που έχει ασκήσει ατομική επιχείρηση της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 και έχει διακόψει μετά την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου την επιχειρηματική του δραστηριότητα και συμμετέχει ως μοναδικός μέτοχος ή εταίρος σε μονοπρόσωπη εταιρεία που ασκεί την ίδια επιχειρηματική δραστηριότητα.

β. Για τον προσδιορισμό του φόρου, από τον φόρο που αντιστοιχεί στο ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος, αφαιρείται το ποσό των φόρων που αντιστοιχεί στα κέρδη του νομικού προσώπου και στα μερίσματα, αν διανέμετο το σύνολο των κερδών.

γ. Αν για διαφορετικά χρονικά διαστήματα, εντός του ίδιου φορολογικού έτους, το φυσικό πρόσωπο ασκεί την ίδια επιχειρηματική δραστηριότητα, υπό τη μορφή ατομικής επιχείρησης και μέσω μονοπρόσωπης εταιρείας, στην οποία είναι μοναδικός εταίρος ή μέτοχος, τα ανωτέρω εφαρμόζονται για το χρονικό διάστημα που η επιχειρηματική δραστηριότητα ασκείται μέσω μονοπρόσωπης εταιρείας.                                                                        

  (άρθρο 19)

12.  Επαναπροσδιορίζεται, για το έτος 2024, το ποσό προκαταβολής φόρου" για το τεκμαρτό εισόδημα, που αποκτούν φυσικά πρόσωπα, από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας φορολογικού έτους 2023.      (άρθρο 20)

13. Προστίθενται διατάξεις στον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα (ν. 2960/2001), σχετικά με: τα μέτρα δέουσας επιμέλειας που οφείλουν να εφαρμόζουν τα νομικά πρόσωπα των άρθρων 5 και 6 του ν.3054/2002 που διαθέτουν και διακινούν τα οριζόμενα ενεργειακά προϊόντα σε Πρατήρια Καυσίμων,τις υποχρεώσεις των ανωτέρω νομικών προσώπων σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι Πρατήριο Καυσίμων δεν παρέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες ή δεν έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών - εκροών, όπου αυτό απαιτείται, ή κατέχει, διαθέτει ή διακινεί νοθευμένα ενεργειακά προϊόντα ή εάν προκύψουν ενδείξεις λαθρεμπορίας, φοροδιαφυγής ή νοθείαςκαυσίμων,τα επιβαλλόμενα πρόστιμα για κάθε παράβαση μη τήρησης των μέτρων δέουσας επιμέλειας [από πέντε χιλιάδες (5.000) έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ].                                                                                                      

 (άρθρο 21)

14.α. Συμπληρώνεται το άρθρο 119Α του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και προβλέπεται η σφράγιση για δύο (2) έτη των εγκαταστάσεων που είτε διακινούν και εμπορεύονται νοθευμένα καύσιμα, είτε τελούν λαθρεμπορία καυσίμων, είτε παρεμποδίζουν τον σχετικό έλεγχο με χρήση ή απειλή βίας.

Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες των οποίων η εγκατάσταση πρατηρίου καυσίμων

σφραγίστηκε, δεν δραστηριοποιούνται με οποιοδήποτε άλλο τρόπο ή ιδιότητα σε επιχειρήσεις εμπορίας ή διακίνησης ενεργειακών προϊόντων για δύο (2) έτη από τη διαπίστωση της παράβασης,
β. Σφράγιση δύο (2) ετών προβλέπεται επίσης για τις παραβάσεις της μη εγκατάστασης ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών - εκροών, καθώς και της μη
πλήρωσης των όρων, προϋποθέσεων και προδιαγραφών της εγκατάστασης και λειτουργίας των συστημάτων αυτών, της εγκατάστασης φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών του συστήματος εισροών - εκροών και της
ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων.                                             

 (άρθρα 22 & 23)

 15. Συμπληρώνονται αφενός ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας και αφετέρου ο Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ. ν. 4987/2022) και παρέχεται η δυνατότητα λειτουργίας συστημάτων λήψης ή καταγραφής ήχου και εικόνας κατά τη διενέργεια τελωνειακών και φορολογικών ελέγχων, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις.                                                                                

 (άρθρα 24 & 25)

 16.α. Θεσπίζεται το μέτρο της χρηματικής επιβράβευσης των προσώπων που προβαίνουν σε επώνυμη καταγγελία σε βάρος οντότητας του ν. 4308/2014 επί στοιχείων λιανικής πώλησης, υπό την προϋπόθεση ότι διενεργήθηκε σχετικός φορολογικός έλεγχος και επιβλήθηκε πρόστιμο, για παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.), σύμφωνα με το άρθρο 54ΣΤ του Κ.Φ.Δ..

β. Η χρηματική επιβράβευση σε καμία περίπτωση δεν υπολείπεται των εκατό ευρώ (100 €), ούτε υπερβαίνει τις τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000 €). γ. Η χρηματική επιβράβευση δεν εμπίπτει σε καμία κατηγορία εισοδήματος και απαλλάσσεται από κάθε φόρο, κράτηση, τέλος ή εισφορά υπέρ του Δημοσίου, Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ή τρίτων και είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα, δ. Με υ.α. δύνανται να ορίζονται και άλλες παραβάσεις που συνεπάγονται την καταβολή χρηματικής επιβράβευσης σύμφωνα με τα ανωτέρω,  

(άρθρο 26)

 ΜΕΡΟΣ Γ'

 1. Επέρχονται, από την οριζόμενη ημερομηνία και εφεξής, οι κάτωθι τροποποιήσεις στις διατάξεις για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων: α. Το εισόδημα που αποκτούν από βραχυχρόνια μίσθωση φυσικά πρόσωπα τα οποία εκμισθώνουν τρία (3) ή περισσότερα ακίνητα θεωρείται πλέον εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (αντί από ακίνητη περιουσία). Το ίδιο ισχύει και για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες, ανεξαρτήτως του αριθμού των ακινήτων που εκμισθώνουν.

β. Επανακαθορίζεται το ύψος του αυτοτελούς διοικητικού προστίμου που επιβάλλεται στους διαχειριστές ακινήτων σε περίπτωση μη τήρησης των προβλεπόμενων προϋποθέσεων. Ειδικότερα, το πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ που είναι σήμερα, προβλέπεται ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) των ακαθάριστων εσόδων του φορολογικού έτους που διαπράττεται η παράβαση και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ. γ. Επεκτείνεται η επιβολή του τέλους διαμονής παρεπιδημουντών και στα ακίνητα που διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση.

δ. Υπάγεται πλέον σε Φ.Π.Α. με συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%) η εκμετάλλευση ακινήτων για βραχυχρόνια διαμονή στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού αν ο εκμισθωτής είναι νομικό πρόσωπο ή φυσικό πρόσωπο που διαθέτει τουλάχιστον τρία (3) ακίνητα για τον σκοπό αυτό.

 (άρθρα 27 - 29)

 2.α. Μετονομάζεται ο υφιστάμενος φόρος διαμονής (άρθρο 53 ν.4389/2016) σε τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση και αυξάνεται κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα, στις αναφερόμενες τιμές, ανά ημερήσια χρήση και ανά δωμάτιο ή διαμέρισμα, για τα αναφερόμενα καταλύματα,
β. Συμπεριλαμβάνονται στην υποχρέωση καταβολής του προαναφερόμενου φόρου και οι κατηγορίες ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης και αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων - τουριστικών επιπλωμένων επαύλεων (βίλες).                                                                                      

 (άρθρο 30)

 3.α. Εκπίπτουν εφεξής κατά τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων εκτός από τις δαπάνες υπηρεσιών και οι δαπάνες που πραγματοποιούνται για την αγορά αγαθών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων.

Οι εν λόγω δαπάνες για την υλοποίηση της σχετικής έκπτωσης υπολογίζονται σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%), αντί σαράντα τοις εκατό (40%) του ύψους τους που ισχύει [με ανώτατο όμως όριο τις δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ που ισχύει και σήμερα] και κατανέμονται σε χρονική περίοδο πέντε (5) ετών από τέσσερα (4) έτη που ισχύει.

β. Ορίζεται ανώτατο όριο δαπανών, για αγορά αγαθών, που λαμβάνεται υπόψη για τη μείωση του φόρου.                                                                

(άρθρο 31)

4.   Καταργείται η παρ. 1 του άρθρου 16 του άρθρου πρώτου του ν.1587/1950 περί επιστροφής καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης της υπογραφής του συμβολαίου μεταβίβασης, (άρθρο 32)

5.Προβλέπεται η δημιουργία ειδικού ακατάσχετου επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού του συμβολαιογράφου, αναφορικά με τα ποσά που παρακρατούνται από συμβολαιογράφους και αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο και στον e-Ε.Φ.Κ.Α., σε περιπτώσεις όπου απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας και υποχρεώσεων τρίτων για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) καθώς και αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας.                                                                                        

   (άρθρο 33)

 6.α. Συστήνεται και τηρείται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών:

Βάση Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών (Μητρώο Ακινήτων).

Ολοκληρωμένο Γεωπληροφοριακό Σύστημα Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων.

β. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό με κ.υ.α. των σχετικών διαδικασιών, αναφορικά με τη λειτουργία των ανωτέρω πληροφοριακών συστημάτων.                                                               

(άρθρα 34-36)

 ΜΕΡΗ Δ* & Ε'

 1. Τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ., ν. 4987/2022) που αφορούν στα ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.). Συγκεκριμένα 

Προβλέπεται η ηλεκτρονική κοινοποίηση πράξεων και λοιπών εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο των ειδικών καθεστώτων των άρθρων 47β, 47γ και 47δ του Κώδικα Φ.ΠΑ.

Εξαιρούνται από την απόδοση Α.Φ.Μ. οι υποκείμενοι στον φόρο και οι μεσάζοντες που εγγράφονται στα αναφερόμενα ειδικά καθεστώτα του Κώδικα Φ.Π.Α..

Εντάσσεται στην έννοια του άμεσου προσδιορισμού φόρου και ο προσδιορισμός που γίνεται ταυτόχρονα με την ενημέρωση της Φορολογικής Διοίκησης για τις πληροφορίες της δήλωσης Φ.Π.Α. που υποβάλλεται σε άλλο κράτος μέλος, στο πλαίσιο των αναφερόμενων ειδικών καθεστώτων.

Επανακαθορίζεται η σειρά εξόφλησης έναντι οφειλής από Φ.Π.Α. στο πλαίσιο ειδικού καθεστώτος, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

Επεκτείνεται η τοκοδοσία λόγω εκπρόθεσμης καταβολής φόρου, στο πλαίσιο των ανωτέρω ειδικών καθεστώτων Φ.Π.Α..

Επικαιροποιούνται οι περιπτώσεις των αναφερόμενων διαδικαστικών παραβάσεων του άρθρου 54 του Κ.Φ.Δ., οι οποίες επισύρουν πρόστιμο.

Προβλέπεται η επιβολή προστίμου για τις οριζόμενες παραβάσεις που αφορούν στον Φ.Π.Α. στο πλαίσιο των αναφερόμενων ειδικών καθεστώτων.

 (άρθρα 37-44)

 2. Τροποποιούνται - συμπληρώνονται οι διατάξεις του άρθρου 53Α του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001) αναφορικά με την επιβολή φόρου κατανάλωσης στα οριζόμενα προϊόντα που περιέχονται σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό και "σακουλάκια νικοτίνης",  

(άρθρο 45)

 3. Τροποποιείται το άρθρο 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος(Κ.Φ.Ε. - ν. 4172/2013) αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και συγκεκριμένα το ζήτημα της χωριστής υποβολής φορολογικών δηλώσεων μεταξύ συζύγων.

(άρθρα 46 & 47)

4.  Παρατείνονται κατά τα οριζόμενα χρονικά διαστήματα, διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 4714/2020 αναφορικά με την υποβολή και εξέταση αιτήσεων εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών. Συνακόλουθα παρατείνεται και η θητεία των μελών της αρμόδιας επιτροπής.                                                           

 (άρθρο 48)

5.  Προβλέπεται η μείωση του συντελεστή: φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου από ποσοστό μηδέν κόμμα πέντε τοις εκατό (0,5%) επί της αξίας που φορολογείται, σε ποσοστό μηδέν κόμμα δύο τοις εκατό (0,2%) και

φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών σε ρυθμιζόμενη αγορά ή πολυμερή μηχανισμό διαπραγμάτευσης που λειτουργεί στην Ελλάδα, από ποσοστό δυο τοις χιλίοις (2%ο) σε ποσοστό ένα τοις χιλίοις (1%ο).

 (άρθρα 49 & 50)

 6. Τροποποιούνται - συμπληρώνονται οι διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 17 του ν. 2130/1993 σχετικά με τη διαδικασία καταβολής από τους υπόχρεους του τέλους παρεπιδημουντών ή του τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων και προβλέπεται ότι, ειδικά για τα οφειλόμενα ποσά των ετών 2022 και 2023, η δήλωση απόδοσης υποβάλλεται και τα τέλη καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη για το Δημόσιο μέρα του Ιανουαρίου 2024.

 Προβλέπεται επίσης ότι με υ.α. δύναται να παρατείνεται (γενικώς) η προθεσμία υποβολής της δήλωσης των εν λόγω τελών καθώς και η καταληκτική προθεσμία καταβολής αυτών.                                              

 (άρθρο 51)

 7. Καταργείται η διάταξη του άρθρου 32 του ν. 3220/2004, σύμφωνα με την οποία φόρος ή πρόστιμο που καταβλήθηκε αχρεωστήτως και δεν υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ επιστρέφεται χωρίς
έγκριση του Υπουργού Οικονομικών.                                                      

 (άρθρο 52)

 Κατεβάστε το Σ/Ν Εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *