Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022

Ν.5005/2022-ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ Φ.Ε 2023 Η ΕΚΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑ 30% ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΠΑΡΟΧΟΥΣ

      Με τα άρθρα 39 και 40 του Ν. 5005/2022 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α' 236/21.12.2022 με θέμα "Ενίσχυση δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο - Σύσταση ηλεκτρονικών μητρώων έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου και λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης" επέρχονται οι παρακάτω ρυθμίσεις.Ειδικότερα,

Άρθρο 39: Με την αξιολογούμενη ρύθμιση επεκτείνεται και στο Φορολογικό έτος 2023 η έκπτωση κατά 30% των  διαφημιστικών δαπανών των επιχειρήσεων, λόγω των συνθηκών που έχει δημιουργήσει η συνεχιζόμενη πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 και οι λοιπές οικονομικές επιπτώσεις διεθνών εξελίξεων.

 Άρθρο 40: Με την αξιολογούμενη ρύθμιση επεκτείνεται μέχρι τις 31.12.2023, η αναστολή της επιβολής του ειδικού Φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων, που είχε χορηγηθεί μέχρι τις 31.12.2022 με την παρ. 2 του άρθρου 50 του ν. 4779/2021(Α·27), στους παρόχους περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης.

 Δείτε ολόκληρα  τα  συγκεκριμένα  άρθρα.

 

                        Άρθρο 39

                 Επέκταση της προσαυξημένης έκπτωσης

                 διαφημιστικής δαπάνης του άρθρου 22Γ

                 του Κ.Φ.Ε. και για το φορολογικό έτος 2023 -

                Τροποποίηση άρθρου 22Γ ν. 4172/2013 

Στο άρθρο 22Γ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος(ν. 4172/2013, Α’ 167) τροποποιούνται: α) ο τίτλος και β)το πρώτο εδάφιο σε τρία σημεία, με την προσθήκη της αναφοράς στο έτος 2023, ως προς την προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης και το άρθρο 22Γ διαμορφώνεται ως εξής:

                    «Άρθρο 22Γ

              Προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης 

              κατά τα φορολογικά έτη 2020, 2021, 2022 και 

              2023

Η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020, 2021, 2022 και 2023, κατά το μέρος που η εν λόγω δαπάνη αφορά:

α) στην ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων ή

β) στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση διά των ακόλουθων Μέσων Ψυχαγωγίας:

βα) της τηλεόρασης, ββ) του ραδιοφώνου, βγ) του κινηματογράφου, βδ) του διαδικτύου, βε) των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση στις υποπερ. βδ) και βε) πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση που έχει καταχωρισθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του

ν. 4339/2015 (Α’ 133) και βστ) των εφημερίδων και περιοδικών, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020, κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021 και κατά τριάντα τοις εκατό (30%) για τα φορολογικά έτη 2022 και 2023 υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

(i) η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα στις περ. α) και β) για το έτος 2019 και

(ii) η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 και τα φορολογικά έτη 2022 και 2023 ανέρχεται τουλάχιστον στο εκατόν πέντε τοις εκατό

(105%) του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα στις περ. α) και β) για το έτος 2019.

Εφόσον η επιχείρηση, βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης, έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, η ανωτέρω υπό στοιχείο (i) προϋπόθεση πληρούται, εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%) της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019.

Αν προκύψουν ζημιές μετά από την αφαίρεση των ως άνω ποσοστών, αυτές μεταφέρονται με βάση το άρθρο 27.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, έπειτα από εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ορίζεται κάθε ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.».

                          Άρθρο 40

           Παράταση της αναστολής επιβολής του

           ειδικού φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων

           στους παρόχους περιεχομένου περιφερειακής

          εμβέλειας επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης -

         Τροποποίηση παρ. 12Α άρθρου 5 ν. 3845/2010

Η παρ. 12Α του άρθρου 5 του ν. 3845/2010 (Α’ 65) τροποποιείται ως προς την παράταση της αναστολής επιβολής του ειδικού φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων στους παρόχους περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης έως τις 31.12.2023 και η παρ. 12Α διαμορφώνεται ως εξής:

«12Α. Η ρύθμιση της παρ. 12 δεν καταλαμβάνει τους παρόχους περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης έως τις 31.12.2023.».

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *