ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ EFRAG
Αθήνα, 20 Ιουλίου 2018
Στις 4 Ιουλίου 2018 στις Βρυξέλλες η European Financial
Reporting Advisory Group (EFRAG) πραγματοποίησε στις Βρυξέλλες συνάντηση στην
οποία συμμετείχαν η ομάδα τεχνικών συμβούλων (EFRAG - TEG) καθώς και η
συμβουλευτική ομάδα των Ρυθμιστών Εθνικών Λογιστικών Προτύπων (EFRAG - CFSS).
α) Σχέδιο ανάπτυξης κοινού ηλεκτρονικού υποδείγματος
πληροφόρησης που αφορά τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις των εισηγμένων σε
χρηματαγορά εταιρειών – Ευρωπαϊκή Αρχή Χρηματαγορών (ESMA)» (European Single
Electronic Format – ESEF ProjectESMA).
Η ESMA ενημέρωσε τα μέλη ότι θα καταρτίσει σχέδια τεχνικών
ρυθμιστικών προτύπων τα οποία θα καθορίσουν το υπόδειγμα ηλεκτρονικής
πληροφόρησης (XBLR) και θα εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European
Commission). H προετοιμασία και υποβολή των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων με
ένα ενιαίο (κοινό) ηλεκτρονικό υπόδειγμα θα είναι υποχρεωτική από την 1η
Ιανουαρίου 2020.
β) Ενημέρωση γα τις εξελίξεις του σχεδίου του IASB
«Επανεξέταση των προκαθορισμένων γνωστοποιήσεων σε συγκεκριμένα πρότυπα»
(Targeted Standard-level Review of Disclosures).
Τα μέλη συμφώνησαν με τη μέθοδο προσέγγισης από πλευράς του
IASB και την προσπάθεια κατάρτισης κατευθυντήριων οδηγιών σε σχέση με τον
εντοπισμό των πραγματικών αναγκών παρεχόμενης πληροφόρησης μέσω της μελέτης
συγκεκριμένων λογιστικών προτύπων και της επανεξέτασης των καθορισμένων
γνωστοποιήσεων που προβλέπονται σε αυτά.
γ) Συνενώσεις επιχειρήσεων που βρίσκονται υπό κοινό έλεγχο»
(Business Combinations under Common Control)
Οι συναλλαγές που αφορούν συνενώσεις επιχειρήσεων που βρίσκονται
υπό κοινό έλεγχο δεν αντιμετωπίζονται από το Δ.Π.Χ.Α. 3 «Συνενώσεις
Επιχειρήσεων». Το IASB μελετά την ανάπτυξη λογιστικού μοντέλου που θα έχει σαν
στόχο την αντιμετώπιση τέτοιων συναλλαγών. Ο βασικός προβληματισμός που έχει
αναπτυχθεί αφορά την μέθοδο και τις αξίες με τις οποίες θα απεικονισθούν τα
περιουσιακά στοιχεία του αποκτώμενου στις οικονομικές καταστάσεις του
αποκτώντος. Επί του παρόντος έχουν αναπτυχθεί και μελετώνται τα πλεονεκτήματα
και τα μειονεκτήματα των τριών μεθόδων λογιστικής απεικόνισης (ιστορικού
κόστους, αξιών του αποκτώμενου και της τρέχουσας αξίας )
Το IASB βρίσκεται σε διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους
φορείς όσον αφορά τους ανωτέρω προβληματισμούς.
δ) «Εισροές που προκύπτουν από πωλήσεις αγαθών που
παράγονται από ενσώματα πάγια πριν αυτά αρχίσουν να χρησιμοποιούνται»
(Property, Plant and Equipment – Proceeds before intended use)
Το IASB σε κείμενο διαβούλευσης που είχε εκδοθεί τον Ιούνιο
2017 σε σχέση με προτεινόμενες προσθήκες - τροποποιήσεις στο ΔΛΠ 16 «Ενσώματα
Πάγια» είχε προτείνει την απαγόρευση της μείωσης από το κόστος κτήσεως ενός
παγίου, των εσόδων που προκύπτουν από την πώληση αγαθών που παράγονται πριν το
πάγιο περιουσιακό στοιχείο αρχίσει να χρησιμοποιείται για το σκοπό τον οποίο
αποκτήθηκε. Κατά συνέπεια, μια οικονομική οντότητα θα καταχωρίζει τα εν λόγω
έσοδα από πωλήσεις, μαζί με το κόστος παραγωγής των εν λόγω στοιχείων, στα
αποτελέσματα χρήσεως σύμφωνα με τα ισχύοντα Πρότυπα. Η EFRAG είχε διατυπώσει
ενστάσεις επί των προτεινόμενων τροποποιήσεων του IASB και ζήτησε να
διερευνηθούν περαιτέρω τα θέματα που θίγονται στο κείμενο διαβούλευσης.
Το IASB αφού έλαβε υπόψη τις παρατηρήσεις της EFRAG και
ύστερα από πρόσθετη έρευνα κατέθεσε στην Επιτροπή Διερμηνειών των Διεθνών
Λογιστικών Προτύπων (IFRIC) τρεις εναλλακτικές προτάσεις αντιμετώπισης του
θέματος.
ε) Ερευνητικό πρόγραμμα του IASB για καλύτερη πληροφόρηση
(επικοινωνία) που παρέχεται μέσω των βασικών οικονομικών καταστάσεων» (Better
Communications - Primary Financial Statements)
Ο στόχος αυτού του ερευνητικού έργου είναι να εξετάσει
πιθανές βελτιώσεις στη δομή και το περιεχόμενο των πρωτογενών οικονομικών
καταστάσεων (αρχικά στις καταστάσεις συνολικού εισοδήματος και ταμειακών ροών).
Οι πρώτες προσεγγίσεις αφορούν: α) την εισαγωγή νέου (ων) υποσύνολου (ων) στην
κατάσταση συνολικού εισοδήματος σε σχέση με τον προσδιορισμό μεγεθών που
ενδιαφέρουν τους χρήστες πχ «Κέρδη προ χρηματοοικονομικών εξόδων /εσόδων, και
φόρων» (EBIT). β) Την παροχή καθοδήγησης σχετικά με τον καθορισμό μέτρων
επιδόσεων της διαχείρισης γ) Την απαλοιφή των εναλλακτικών δυνατοτήτων για την
καταχώρηση ταμειακών ροών τόκων και μερισμάτων στην κατάσταση ταμειακών ροών
κ.λπ.
H EFRAG εκτιμά ότι οι προτάσεις του Συμβουλίου δεν αποτελούν
θεμελιώδη αναθεώρηση των ισχυουσών απαιτήσεων του ΔΛΠ 1 «Παρουσίαση των
οικονομικών καταστάσεων» και του ΔΛΠ 7 «Κατάσταση ταμιακών ροών» ως εκ τούτου,
είναι πιθανό η αποτύπωση των προτάσεων σε κείμενο διαβούλευσης να μείωνε
σημαντικά το χρονοδιάγραμμα αυτού του έργου.
Ο Β΄ Αντιπρόεδρος της ΕΛΤΕ
Χαράλαμπος Ξένος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου