Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ. Νο. 4192/24.9.2018 τεύχος Β' η Κ.Υ.Α. Αριθ.οικ. 49460/1109/18.9.2018 του Υπουργείου Εργασίας και Οικονομικών με θέμα " Πρόγραμμα επιχορήγησης εργοδοτών για τη διατήρηση νέων
θέσεων εργασίας με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας και της απασχόλησης την
περίοδο της οικονομικής κρίσης"
Ειδικότερα,
Την κατάρτιση προγράμματος επιχορήγησης εργοδοτών για τη
διατήρηση νέων θέσεων εργασίας με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας και της
απασχόλησης την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ως εξής:
Ειδικότερα,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Στόχος του προγράμματος
Στόχος του προγράμματος είναι η επιχορήγηση νέων θέσεων
εξαρτημένης εργασίας πλήρους ή και μερικής απασχόλησης με τους περιορισμούς της
παραγράφου 1γ του άρθρου 3, οι οποίες προβλέπεται να ανέλθουν στις 15.1 και
δημιουργήθηκαν από 1-6-2017 έως 31-5-2018, σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά
εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν οικονομική δραστηριότητα.
Άρθρο 2
Πλαίσιο ένταξης - Χρηματοδότηση - Επιλέξιμες περιοχές -
Καθεστώς ενίσχυσης
1. Η μέγιστη δαπάνη για την εφαρμογή του προγράμματος
προβλέπεται να ανέλθει συνολικά έως το ποσό των 70.000.000 ευρώ και οι θέσεις
στις 15.000 και καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ (ΚΑΕ 2493). Σε
περίπτωση μη κάλυψης του προϋπολογισθέντος ποσού, η διαδικασία υποβολής των
αιτήσεων συνεχίζεται μέχρι και την κάλυψη του ανωτέρω ποσού.
Η δαπάνη κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής: Για το έτος
2018: έως 65.000.000 ευρώ.
Για το έτος 2019: έως 5.000.000 ευρώ.
2. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα χορηγούνται
βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1407/2013 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις
ήσσονος σημασίας (de minimis). Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 2 του
Κανονισμού, το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται
ανά κράτος μέλος σε μια ενιαία επιχείρηση δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των
200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Επίσης, το συνολικό
ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται ανά κράτος μέλος σε μια
ενιαία επιχείρηση που εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό
τρίτων δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο
τριών οικονομικών ετών. Ο σχετικός έλεγχος διενεργείται από τον ΟΑΕΔ με βάση
την υπεύθυνη δήλωση, από τον δικαιούχο της ενίσχυσης, για οποιαδήποτε άλλη
ενίσχυση ήσσονος σημασίας την οποία έλαβε η οικεία επιχείρηση βάσει του Κανονισμού
ή άλλων Κανονισμών για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας κατά τα δύο προηγούμενα
οικονομικά έτη και κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Στην υπεύθυνη δήλωση
βεβαιώνεται, επίσης, ότι το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που
έχουν χορηγηθεί στην επιχείρηση κατά το τρέχον και τα δύο προηγούμενα
οικονομικά έτη, συμπεριλαμβανομένης της παρούσας ενίσχυσης, δεν υπερβαίνει τα,
κατά περίπτωση, ανωτέρω αναφερόμενα ποσά (άρθρο 6, παρ. 1, 3 του Κανονισμού
1407/2013).
3. Ως ημερομηνία λήψης της συνολικής ενίσχυσης νοείται η
ημερομηνία έκδοσης της εγκριτικής απόφασης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 3
του Καν. 1407/2013.
4. Στον ως άνω έλεγχο της σώρευσης αθροίζονται και οι
ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει οι ενιαίες με την αιτούσα
επιχειρήσεις.
5. Στην έννοια της «ενιαίας» επιχείρησης περιλαμβάνονται για
τους σκοπούς του Κανονισμού 1407/2013 όλες οι επιχειρήσεις που έχουν
τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:
α) μία επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων
ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης,
β) μία επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύσει
την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου
άλλης επιχείρησης,
γ) μία επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα
επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει
ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας ή
δ) μία επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης
επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους
μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων
ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που
αναφέρονται στα ανωτέρω στοιχεία α) έως δ) με μία ή περισσότερες άλλες
επιχειρήσεις θεωρούνται επίσης ενιαία επιχείρηση.
Άρθρο 3
Δικαιούχοι, Ωφελούμενοι και Προϋποθέσεις συμμετοχής
1. Δικαιούχοι Επιχειρήσεις
Δυνητικοί δικαιούχοι είναι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και
γενικά οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν οικονομική δραστηριότητα,
εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Έχουν προβεί στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε
σχέση με τον ανώτατο αριθμό των θέσεων εργασίας που είχαν τον Μάιο του 2017, με
την πρόσληψη πρώην ανέργων κατά το χρονικό διάστημα από 1-6-2017 έως 31-5-2018:
i) με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου πλήρους
απασχόλησης,
ii) με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου
πλήρους απασχόλησης ή/και με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή
αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, με τους περιορισμούς της περίπτωσης 1.γ
του παρόντος άρθρου, τις οποίες και διατηρούν κατά την ημερομηνία υποβολής της
αίτησης και για όλη τη συνολική διάρκεια του προγράμματος όπως ορίζεται στην
παράγραφο 4 του άρθρου 4,
β) δεν έχουν προβεί σε μείωση του προϋπάρχοντος προσωπικού
που είχαν κατά τον Μάιο του 2017, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και
για όλη τη διάρκεια του προγράμματος όπως ορίζεται στην παράγραφο 4 του άρθρου
4,
και
γ) θα μετατρέψουν τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου πλήρους
απασχόλησης καθώς και τις συμβάσεις μερικής απασχόλησης ορισμένου ή αορίστου
χρόνου, για τις θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν από 1-6-2017 έως 31-5-2018,
σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, εντός
πέντε (5) ημερών από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής.
2. Επιχειρήσεις, οι οποίες είχαν αυξομειώσεις του προσωπικού
τους κατά το χρονικό διάστημα από 1-6-2017 έως 31-5-2018, σε σχέση με τον
ανώτατο αριθμό των θέσεων εργασίας που είχαν τον Μάιο του 2017, επιχορηγούνται
για τον επιπλέον αριθμό των θέσεων εργασίας που έχουν δημιουργήσει οποιαδήποτε
χρονική στιγμή κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα και διατηρούν τον επιπλέον
αριθμό θέσεων εργασίας μέχρι την υποβολή της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα
και για όλη την διάρκεια του προγράμματος όπως ορίζεται παρακάτω.
3. Ως μείωση -του προϋπάρχοντοςπροσωπικού, δηλαδή του
ανώτατου αριθμού των εργαζομένων που απασχολούνταν στην επιχείρηση κατά τον
Μάιο του 2017, θεωρείται:
i. η καταγγελία της σύμβασης εργασίας,
ii. η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης του προσωπικού της,
από πλήρη σε μερική απασχόλησης ή σε εκ περιτροπής απασχόληση κ.λπ., το οποίο
έχει ως συνέπεια την μείωση των μονάδων εργασίας της επιχείρησης,
iii. η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του
εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας
εξόδου, και
iv. η οικειοθελής αποχώρηση που λογίζεται ως καταγγελία
σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 4488/ 2017.
4. Δεν θεωρείται μείωση -του προϋπάρχοντος προσωπικούη
οικειοθελής αποχώρηση, η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου, η καταγγελία σύμβασης
εργασίας λόγω συνταξιοδότησης, η καταγγελία σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου
πριν τη λήξη της που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά στον εργαζόμενο
(μήνυση για αξιόποινη πράξη), εφόσον προσκομίζονται τα απαραίτητα
δικαιολογητικά, η κενή θέση που οφείλεται σε θάνατο και φυλάκιση καθώς και η
οικειοθελής αποχώρηση που δεν λογίζεται ως καταγγελία σύμβασης σύμφωνα με το
άρθρο 38 του ν. 4488/2017.
5. Στο προϋπάρχον προσωπικό ανήκουν και τα άτομα που είναι
σε ασθένεια, στράτευση, σε κυοφορία λοχεία, ή κάνουν χρήση της ειδικής άδειας
μητρότητας, αφού η σχέση εργασίας δεν διακόπτεται.
6. Δεν εντάσσονται:
α. Όλες οι επιχειρήσεις, φορείς, υπηρεσίες και οργανισμοί
που διέπονται, όσον αφορά την πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις
του ν. 2190/1994 (Α’ 28) και του ν. 3812/2009 (Α’ 234).
β. Οι επιχειρήσεις στις οποίες έχουν επιβληθεί, μέσα σε
χρονικό διάστημα δύο (2) ετών πριν από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας
υποβολής αίτησης συμμετοχής α) τρεις (3) πράξεις επιβολής προστίμου από τα
αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της
εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση
2063/Δ1632/2011 (Β΄ 266), όπως εκάστοτε ισχύει, ως «υψηλής» ή «πολύ υψηλής»
σοβαρότητας, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από τρεις (3) διενεργηθέντες
ελέγχους, ή β) δύο (2) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά
όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας
που αφορούν την αδήλωτη εργασία, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από δύο (2)
διενεργηθέντες ελέγχους. Οι υπό α) και β) κυρώσεις πρέπει να έχουν αποκτήσει
τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ. Ο δυνητικός δικαιούχος κατά την υποβολή της
αίτησης συμμετοχής δηλώνει υπεύθυνα, ότι δεν έχουν επιβληθεί σε βάρος του οι ως
άνω κυρώσεις.
γ. Τα υποκαταστήματα ή τα γραφεία που έχουν την έδρα τους σε
χώρα που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι δεν είναι εφικτός ο
έλεγχος σώρευσης των ενισχύσεων.
δ. Οι εξωχώριες εταιρείες όπως και επιχειρήσεις που στην
εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες διότι δεν είναι εφικτός ο
έλεγχος σώρευσης των ενισχύσεων.
ε. Τα ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ Α.Ε. και οι ιδιοκτήτες ή και οι
συνιδιοκτήτες ενταγμένων σε αυτά.
στ. Οι σύλλογοι και τα σωματεία.
ζ. Οι επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση
προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.
η. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς, στους
οποίους δεν εφαρμόζεται το άρθρο 1 του Κανονισμού 1407/2013.
θ. Τα νυχτερινά κέντρα.
ι. Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.
ια. Οι επιχειρήσεις οι οποίες εδρεύουν στην οικία του
εργοδότη (ενδεικτικά: ασφαλιστές, λογιστές, πολιτικοί μηχανικοί, εμπορικοί
αντιπρόσωποι) και δεν διαθέτουν διαμορφωμένο διακριτό χώρο για την απασχόληση
των ωφελουμένων. Εντούτοις, εντάσσονται οι επιχειρήσεις οι οποίες, λόγω της
φύσης της δραστηριότητάς τους, απασχολούν το προσωπικό εκτός του χώρου της
έδρας τους (ενδεικτικά: υπηρεσίες εκμετάλλευσης φορτηγών, υπηρεσίες
εκμετάλλευσης ταξί, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι).
7. Όταν το αντικείμενο εργασιών μιας επιχείρησης είναι
σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος, σύμφωνα με
τα αναφερόμενα στην περίπτωση η, η επιχείρηση για να ενταχθεί πρέπει να
υποβάλει υπεύθυνη δήλωση στην οποία να αναφέρει ότι το επιχορηγούμενο άτομο δεν
πρόκειται να απασχοληθεί στο εξαιρούμενο αντικείμενο εργασιών της περίπτωσης η.
8. Ωφελούμενοι
α. Τα ωφελούμενα άτομα είναι πρώην άνεργοι ηλικίας 18-66
ετών τα οποία:
i) Ήταν εγγεγραμμένοι άνεργοι (ανεξαρτήτως χρονικής διάρκειας)
στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ κατά το δωδεκάμηνο που είχε προηγηθεί της πρόσληψής
τους από την δικαιούχο επιχείρηση και δεν είχαν άλλη απασχόληση (εξαρτημένη ή
μη) κατά την προηγούμενη ημέρα της ημερομηνίας πρόσληψής τους.
ii) Προσλήφθηκαν από τη δικαιούχο επιχείρηση τη χρονική
περίοδο από 01-06-2017 έως 31-05-2018.
Δείτε ολόκληρη την Κ.Υ.Α 49460/1109/2018 Eδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου