Κατατέθηκε στην Βουλή νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών με θέμα " Πλαίσιο ρύθμισης οφειλών και άλλες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις, προστασία των συντάξεων από τον πληθωρισμό και άλλες διατάξεις για τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας"με το οποίο επέρχονται φορολογικές, τελωνειακές κ.λ.π.ρυθμίσεις.
Οι κυριότερες ρυθμίσεις που επέρχονται απαριθμούνται παρακάτω.
Άρθρο 3
Επιδιώκεται η διευκόλυνση αποπληρωμής των βεβαιωμένων στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών και η
αντιμετώπιση της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας μέσω της παροχής δυνατότητας επανένταξης στις ρυθμίσεις των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019, Α ́ 73 (ρύθμιση σε έως 120 δόσεις) και του άρθρου 289 του ν. 4738/2020, Α ́207 (ρύθμιση σε έως 72 δόσεις) για την υπολειπόμενη (κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης επανένταξης) οφειλή και για τον εναπομείναντα αριθμό ανεξόφλητων δόσεων της ρύθμισης.Άρθρα 4-13
Επιδιώκεται η παροχή διευκόλυνσης σε οφειλέτες που ήταν συνεπείς φορολογούμενοι μέχρι την έναρξη της ενεργειακής κρίσης ως προς την αποπληρωμή των οφειλών τους στη Φορολογική Διοίκηση που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες κατά τη διάρκεια της κρίσης. Για την άμβλυνση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης παρέχεται στα πρόσωπα αυτά η δυνατότητα ρύθμισης τμηματικής καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών τους σε Δ.Ο.Υ./Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ./Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π./ΚΕ.Β.ΕΙΣ., που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1η.11.2021 και έως και την 1η.2.2023, σε έως και εβδομήντα δύο (72)μηνιαίες δόσεις.
Άρθρο 27
Με την προτεινόμενη διάταξη παρατείνεται έως και τις 31.12.2023 η υπαγωγή σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, 13%, ή υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, 6%, κατά περίπτωση, για ορισμένα αγαθά και υπηρεσίες.
Συγκεκριμένα:
Α) παρατείνεται η υπαγωγή σε μειωμένο ή υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ για τα ακόλουθα ΑΓΑΘΑ και ως εξής:
Αα) του υπερμειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α. 6%, για τα φίλτρα και τις γραμμές αιμοκάθαρσης, αιμοδιήθησης, αιμοδιαδιήθησης και πλασμαφαίρεσης,
Αβ) του υπερμειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 6%, για τα μέσα ατομικής υγιεινής και προστασίας της παρ. 50 του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ (μάσκες προστασίας και γάντια για την ιατρική, σαπούνι και άλλα παρασκευάσματα για την ατομική υγιεινή, αντισηπτικά, ήτοι διαλύματα,μαντηλάκια και άλλα παρασκευάσματα),
Αγ) του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 13%, για τα μη αλκοολούχα ποτά της
ΔΚ ΕΧ2202 και τα αεριούχα νερά της ΔΚ ΕΧ2201,
Αδ) του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 13%, στην εισαγωγή αντικειμένων τέχνης, συλλόγων ή αρχαιοτήτων και την παράδοση αντικειμένων καλλιτεχνικής αξίας των παρ. 52 και 53 του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα Φ.Π.Α. και
Αε) του υπερμειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 6%, για τους απινιδωτές
Β) παρατείνεται η υπαγωγή σε μειωμένο ή υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ
για τις ακόλουθες ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ και ως εξής:
Βα) του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 13%, για τις υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων και των αποσκευών τους,
Ββ) του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 13%, για τις υπηρεσίες εστίασης,
Βγ) του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 13%, στα εισιτήρια για ζωολογικούς κήπους,
Βδ) του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 13%, για τις υπηρεσίες που παρέχονται από γυμναστήρια και σχολές εκμάθησης χορού, εφόσον οι υπηρεσίες από τις σχολές αυτές δεν απαλλάσσονται με το άρθρο 22 του Κώδικα Φ.Π.Α.
Βε) του υπερμειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α., 6%, για τα εισιτήρια κινηματογράφου.
Επισημαίνεται ότι για τα ως άνω αγαθά και υπηρεσίες εφαρμόζεται ήδη
μειωμένος ή υπερμειωμένος, κατά περίπτωση, συντελεστής ΦΠΑ έως
30.6.2023 δυνάμει του άρθρου 10 του ν. 5000/2022.
Άρθρο 29
Χορηγείται περιορισμένης ισχύος παράταση τριών (3) μηνών, μέχρι τέλη Ιουνίου 2023, τόσο για την υποβολή νέων αιτήσεων στο καθεστώς του άρθρου 5 Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’ 167, Κ.Φ.Ε.) όσο και για όσους είχαν υπαχθεί το 2020, για τους οποίους η τριετής προθεσμία ολοκλήρωσης λήγει τον Μάρτιο 2023, προκειμένου να διευκολυνθεί η διοικητική διαδικασία για τις νέες υπαγωγές και ο έλεγχος για τις ήδη ολοκληρωθείσες. Επιπλέον, γίνεται με την παρ. 2 νομοτεχνική διόρθωση που αφορά στο έτος που ανατρέχει η τροποποίηση της παρ. 5 του άρθρου 5Α, για την ομοιόμορφη αντιμετώπιση
Άρθρο 30
Mε την προτεινόμενη ρύθμιση επεκτείνονται και για το φορολογικό έτος 2023 τα κίνητρα που παρέχονται με το άρθρο 71ΣΤ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, προκειμένου οι οντότητες να επιλέξουν την αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τη χρήση των υπηρεσιών παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων. Ειδικότερα, για το έτος 2023, επιμηκύνεται ο παρεχόμενος χρόνος για την εξοικείωση των οντοτήτων με την ηλεκτρονική τιμολόγηση και προσδιορίζεται ως καταληκτικός χρόνος υπαγωγής για το έτος αυτό, η30η.6.2023
Άρθρο 33
Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η δυνατότητα επιλογής, άπαξ εντός του έτους 2023, για άρση της ακινησίας επιβατικού οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος. Επιδιώκεται να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που είναι σε ακινησία και αδυνατούν να καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, να προβούν σε προσωρινή άρση αυτής, για χρονικό διάστημα που επιθυμούν, καταβάλλοντας τα αναλογούντα, σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, τέλη κυκλοφορίας.
Περαιτέρω, παρέχεται η δυνατότητα σε ιδιοκτήτες οχημάτων που τελούν σε κατάσταση αναγκαστικής ακινησίας για λόγους ανωτέρας βίας κατά τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του ν.2367/1953 (Α ́82), εφόσον αίρεται ο λόγος της ακινησίας αυτής εντός του έτους 2023, να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους αυτού και όχι το σύνολο των ετησίων τελών κυκλοφορίας.
Άρθρο 37
Με τις ισχύουσες διατάξεις δεν ορίζεται επαρκώς ο τρόπος παρακολούθησης της διακίνησης των αποθεμάτων, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται στο βέλτιστο βαθμό τόσο η τεκμηριωμένη παρακολούθησή τους από τις επιχειρήσεις, όσο και η δυνατότητα ελεγκτικών επαληθεύσεων, στο πλαίσιο των διενεργούμενων διασταυρώσεων των διακινούμενων αγαθών σε σχέση με αυτά που έχουν τιμολογηθεί. Επίσης, με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν παρέχεται η δυνατότητα για περαιτέρω ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων κανονιστικά, σχετικά με τα παραστατικά στοιχεία διακίνησης, όπως λ.χ. θέματα που αφορούν την ηλεκτρονική έκδοση αυτών ή το υποχρεωτικό περιεχόμενό τους για ορισμένες κατηγορίες υπηρεσιών ή αγαθών.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις προβλέπεται η ψηφιακή έκδοση των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία για τα ελληνικά ελεγκτικά πρότυπα παραστατικών για τη διακίνηση αγαθών, καθώς και η διαβίβαση αυτών στην Α.Α.Δ.Ε
Άρθρα 41 και 42
Με την απόφαση Α.1098/2022 (Β ́3940) του Διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίστηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές για τη διασύνδεση μεταξύ Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών και EFT/POS τερματικών, ημεδαπής και αλλοδαπής. Σε συνέχεια της απόφασης αυτής, με την προτεινόμενη ρύθμιση
εισάγεται υποχρέωση διασύνδεσης των EFT/POS τερματικών, ημεδαπής και αλλοδαπής, που κατέχουν όλες οι υπόχρεες οντότητες, με την ΑΑΔΕ και διαβίβασης καθοριζόμενων δεδομένων, είτε μέσω των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) είτε απευθείας με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ.
Με το άρθρο 42 εισάγεται πλαίσιο διαδικαστικών κυρώσεων (1.000 έως 50.000€) για την παραβίαση της υποχρέωσης που εισάγεται με το άρθρο 1, ήτοι της διασύνδεσης των υπόχρεων οντοτήτων που κατέχουν τερματικά EFT/POS με την ΑΑΔΕ.
Οι αξιολογούμενες ρυθμίσεις αποσκοπούν αφενός στη διευκόλυνση των φορολογουμένων στην εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων και αφετέρου στη διαφάνεια των ενεργούμενων ηλεκτρονικών συναλλαγών και την περιστολή της φοροδιαφυγής. Τέλος, οι ρυθμίσεις αυτές συνιστούν επιμέρους δράσεις στο πλαίσιο έργου του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Κατεβάστε το πολυνομοσχέδιο Εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου