Χάρης Θεοχάρης, Γενικός Γραμματέας Εσόδων
Μια συνέντευξη «ειδικού σκοπού» που αφορά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και τις αλλαγές που εξετάζονται παραχώρησε στην «ΗτΣ» ο γενικός γραμματέας Εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης. Ο γενικός γραμματέας τόνισε ότι εξετάζεται αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τόσο στην απόκτηση όσο και στη χρήση, νέα Τέλη Κυκλοφορίας από το 2015 που θα καταβληθούν στα τέλη του 2014, ενώ παράλληλα σχολιάζει το θέμα των υποτιμολογήσεων από τις εισαγωγικές στις εργοστασιακές αξίες αλλά και την έλλειψη αστυνόμευσης που δίνει ευκαιρίες κατάχρησης. Οσον αφορά στην κατάργηση των αυτοκόλλητων σημάτων των Τελών τονίζει χαρακτηριστικά ότι εξοικονομήθηκαν 15 εκατ. ευρώ...
Συνέντευξη στον Γιώργο Κ. Ανδρή
andris@pegasus.gr
Ανοιξε
η εφαρμογή για την εκτύπωση των ειδοποιητηρίων των Τελών Κυκλοφορίας
αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Πόσα χρήματα εξοικονόμησε το
Δημόσιο από αυτή την ηλεκτρονική εφαρμογή;
Η εξοικονόμηση είναι της τάξης των 15 εκατ. ευρώ καθώς υπήρχε το κόστος εκτύπωσης, διάθεσης και διαχείρισης των εντύπων σημάτων.
Η κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας έχει μειώσει τα αναμενόμενα έσοδα στον προϋπολογισμό και μάλιστα φέτος εκτιμάται πως οι καταθέσεις θα σημειώσουν ρεκόρ. Πώς σκέφτεστε να περιορίσετε το φαινόμενο και κατ' επέκταση και τις απώλειες στα έσοδα;
Ο Προϋπολογισμός δεν κινδυνεύει εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σιγουρέψουμε πως υπάρχει αστυνόμευση, ώστε να μη δίνονται ευκαιρίες κατάχρησης.
Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό τα Τέλη Κυκλοφορίας αναμένεται να αλλάξουν και πάλι το 2015, ενώ με βάση τα δελτία εκτέλεσης προϋπολογισμού στο εννεάμηνο σημειώνεται υστέρηση εσόδων 131 εκατ. ευρώ μόνο στα Τέλη Κυκλοφορίας. Με ποιο τρόπο θα τονώσετε τα κρατικά έσοδα, καθώς από τη μία μεριά σχεδόν τα μισά καινούρια ΙΧ που πωλούνται έχουν μηδενικά τέλη και από την άλλη κατατίθενται συνεχώς πινακίδες κυκλοφορίας;
Δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος σχεδιασμός αυτή τη στιγμή για αλλαγή των τελών κυκλοφορίας. Έχει πάντως συσταθεί μια επιτροπή που εξετάζει το ζήτημα πιθανών αλλαγών στα τέλη και αναμένουμε το πόρισμά της το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Εδώ και χρόνια πραγματοποιείται μια μεγάλη αδικία εις βάρος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ, καθώς εκτελωνίζονται με βάση την πραγματική τους ηλικία και μόλις τοποθετηθούν οι ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας αμέσως η κτήση τους φορολογείται με βάση την ημερομηνία εισαγωγής του στην Ελλάδα. Πότε αναμένεται να λαμβάνεται υπόψη της εφορίας η πραγματική ηλικία του ΙΧ και όχι η «πλασματική»;
Αυτό είναι κάτι που θα το εξετάσουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Οι υπηρεσίες μετά από εντολή μας, ετοιμάζουν εισήγηση για πιθανή διάταξη που θα «θεραπεύει» το πρόβλημα.
Το ΣΔΟΕ εδώ και αρκετό καιρό ερευνά τις εργοστασιακές αξίες των καινούριων αυτοκινήτων και πρόσφατα ζήτησε περισσότερο χρόνο ώστε να μπορέσει να ελέγξει όλες τις εισαγωγικές. Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να υπολογίζεται τελικά η φορολόγηση των αυτοκινήτων στην Ελλάδα ώστε να αποφεύγονται οι υποτιμολογήσεις και το Δημόσιο να μη χάνει έσοδα;
Το πλαίσιο τεκμηρίωσης των ενδοομιλικών συναλλαγών έχει αλλάξει πρόσφατα. Τώρα, ακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές και τις αρχές του ΟΟΣΑ, έχουμε τη δυνατότητα καλύτερου ελέγχου. Οι μεθοδολογίες υπολογισμού της δίκαιης αξίας (fair value) σε τέτοιες πράξεις είναι πολύπλοκες αλλά οι ελεγκτές μας έχουν τα εργαλεία να τις κρίνουν ορθολογικά.
Τελικά, πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα, καθώς τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας σε σχέση με τα αντίστοιχα φορέων του κλάδου (ΣΕΑΑ, ΣΕΕΑΕ, ΕΑΕΕ) είναι εντελώς διαφορετικά;
Τα δικά μας στοιχεία μιλούν για 5,9 με 6 εκατ. οχήματα.
Η αλλαγή έπρεπε να γίνει για λόγους δικαιοσύνης
Πρόσφατα η κυβέρνηση άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού του Τέλου Ταξινόμησης, ενώ παράλληλα καταργήθηκε και ο Φόρος Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ε.Ε. πριν από τις 15/3/2010 μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Πιστεύετε πως θα τονωθούν και πάλι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και ποια θα είναι η αντίδρασή σας σε πιθανές αγωγές καταναλωτών που θα ζητούν να εισπράξουν πίσω τον υπερβολικά υψηλό φόρο τόσο εξαιτίας των λανθασμένων απομειώσεων όσο και του Φόρου Πολυτελείας;
Νομίζω πως η αλλαγή αυτή έπρεπε να γίνει για λόγους δικαιοσύνης. Δεν μπορώ να πω αν θα τονωθούν οι εισαγωγές, αλλά σε κάθε περίπτωση η αλλαγή θα βοηθήσει. Από την άλλη, δεν θα πιθανολογήσω αντιδράσεις σαν αυτές που περιγράφετε. Αν υπάρξουν, θα δούμε τον τρόπο αντίδρασης τότε.
πηγή. ημερησια
Μια συνέντευξη «ειδικού σκοπού» που αφορά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και τις αλλαγές που εξετάζονται παραχώρησε στην «ΗτΣ» ο γενικός γραμματέας Εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης. Ο γενικός γραμματέας τόνισε ότι εξετάζεται αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τόσο στην απόκτηση όσο και στη χρήση, νέα Τέλη Κυκλοφορίας από το 2015 που θα καταβληθούν στα τέλη του 2014, ενώ παράλληλα σχολιάζει το θέμα των υποτιμολογήσεων από τις εισαγωγικές στις εργοστασιακές αξίες αλλά και την έλλειψη αστυνόμευσης που δίνει ευκαιρίες κατάχρησης. Οσον αφορά στην κατάργηση των αυτοκόλλητων σημάτων των Τελών τονίζει χαρακτηριστικά ότι εξοικονομήθηκαν 15 εκατ. ευρώ...
Συνέντευξη στον Γιώργο Κ. Ανδρή
andris@pegasus.gr
Η εξοικονόμηση είναι της τάξης των 15 εκατ. ευρώ καθώς υπήρχε το κόστος εκτύπωσης, διάθεσης και διαχείρισης των εντύπων σημάτων.
Η κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας έχει μειώσει τα αναμενόμενα έσοδα στον προϋπολογισμό και μάλιστα φέτος εκτιμάται πως οι καταθέσεις θα σημειώσουν ρεκόρ. Πώς σκέφτεστε να περιορίσετε το φαινόμενο και κατ' επέκταση και τις απώλειες στα έσοδα;
Ο Προϋπολογισμός δεν κινδυνεύει εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σιγουρέψουμε πως υπάρχει αστυνόμευση, ώστε να μη δίνονται ευκαιρίες κατάχρησης.
Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό τα Τέλη Κυκλοφορίας αναμένεται να αλλάξουν και πάλι το 2015, ενώ με βάση τα δελτία εκτέλεσης προϋπολογισμού στο εννεάμηνο σημειώνεται υστέρηση εσόδων 131 εκατ. ευρώ μόνο στα Τέλη Κυκλοφορίας. Με ποιο τρόπο θα τονώσετε τα κρατικά έσοδα, καθώς από τη μία μεριά σχεδόν τα μισά καινούρια ΙΧ που πωλούνται έχουν μηδενικά τέλη και από την άλλη κατατίθενται συνεχώς πινακίδες κυκλοφορίας;
Δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος σχεδιασμός αυτή τη στιγμή για αλλαγή των τελών κυκλοφορίας. Έχει πάντως συσταθεί μια επιτροπή που εξετάζει το ζήτημα πιθανών αλλαγών στα τέλη και αναμένουμε το πόρισμά της το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Εδώ και χρόνια πραγματοποιείται μια μεγάλη αδικία εις βάρος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ, καθώς εκτελωνίζονται με βάση την πραγματική τους ηλικία και μόλις τοποθετηθούν οι ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας αμέσως η κτήση τους φορολογείται με βάση την ημερομηνία εισαγωγής του στην Ελλάδα. Πότε αναμένεται να λαμβάνεται υπόψη της εφορίας η πραγματική ηλικία του ΙΧ και όχι η «πλασματική»;
Αυτό είναι κάτι που θα το εξετάσουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Οι υπηρεσίες μετά από εντολή μας, ετοιμάζουν εισήγηση για πιθανή διάταξη που θα «θεραπεύει» το πρόβλημα.
Το ΣΔΟΕ εδώ και αρκετό καιρό ερευνά τις εργοστασιακές αξίες των καινούριων αυτοκινήτων και πρόσφατα ζήτησε περισσότερο χρόνο ώστε να μπορέσει να ελέγξει όλες τις εισαγωγικές. Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να υπολογίζεται τελικά η φορολόγηση των αυτοκινήτων στην Ελλάδα ώστε να αποφεύγονται οι υποτιμολογήσεις και το Δημόσιο να μη χάνει έσοδα;
Το πλαίσιο τεκμηρίωσης των ενδοομιλικών συναλλαγών έχει αλλάξει πρόσφατα. Τώρα, ακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές και τις αρχές του ΟΟΣΑ, έχουμε τη δυνατότητα καλύτερου ελέγχου. Οι μεθοδολογίες υπολογισμού της δίκαιης αξίας (fair value) σε τέτοιες πράξεις είναι πολύπλοκες αλλά οι ελεγκτές μας έχουν τα εργαλεία να τις κρίνουν ορθολογικά.
Τελικά, πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα, καθώς τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας σε σχέση με τα αντίστοιχα φορέων του κλάδου (ΣΕΑΑ, ΣΕΕΑΕ, ΕΑΕΕ) είναι εντελώς διαφορετικά;
Τα δικά μας στοιχεία μιλούν για 5,9 με 6 εκατ. οχήματα.
Η αλλαγή έπρεπε να γίνει για λόγους δικαιοσύνης
Πρόσφατα η κυβέρνηση άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού του Τέλου Ταξινόμησης, ενώ παράλληλα καταργήθηκε και ο Φόρος Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ε.Ε. πριν από τις 15/3/2010 μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Πιστεύετε πως θα τονωθούν και πάλι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και ποια θα είναι η αντίδρασή σας σε πιθανές αγωγές καταναλωτών που θα ζητούν να εισπράξουν πίσω τον υπερβολικά υψηλό φόρο τόσο εξαιτίας των λανθασμένων απομειώσεων όσο και του Φόρου Πολυτελείας;
Νομίζω πως η αλλαγή αυτή έπρεπε να γίνει για λόγους δικαιοσύνης. Δεν μπορώ να πω αν θα τονωθούν οι εισαγωγές, αλλά σε κάθε περίπτωση η αλλαγή θα βοηθήσει. Από την άλλη, δεν θα πιθανολογήσω αντιδράσεις σαν αυτές που περιγράφετε. Αν υπάρξουν, θα δούμε τον τρόπο αντίδρασης τότε.
πηγή. ημερησια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου