Τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση μέχρι 8/7/2025 το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής
Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΕΘΝΙΚΟΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΙ
ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» το οποίο στα άρθρα 212 έως 218 περιλαμβάνει και φορολογικές ρυθμίσεις.. Παραθέτουμε τα προς διαβούλευση άρθρα.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Άρθρο 212
Κυρώσεις για παράλειψη υποβολής ή εκπρόθεσμη υποβολή φορολογικών δηλώσεων και δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα και παράλειψη χορήγησης στοιχείων που ζητούνται από τη φορολογική διοίκηση – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
Στην παρ. 2 του άρθρου 53 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α` 58), περί
των κυρώσεων για παράλειψη υποβολής ή εκπρόθεσμη υποβολή φορολογικών δηλώσεων και
δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα και παράλειψη χορήγησης στοιχείων που ζητούνται
από τη Φορολογική Διοίκηση, μετά από τις λέξεις «με εξαίρεση» προστίθενται οι λέξεις «τις
δηλώσεις που υποβάλλονται στη φορολογία κεφαλαίου και» και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως
εξής:
«2. Ειδικά σε φορολογούμενους που δεν υποβάλλουν ή υποβάλλουν εκπρόθεσμα φορολογική
δήλωση, με εξαίρεση τις δηλώσεις που υποβάλλονται στη φορολογία κεφαλαίου και τις
δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα, δεν υποβάλλουν ή υποβάλλουν εκπρόθεσμα δήλωση
παρακράτησης φόρου ή δεν ανταποκρίνονται σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για
παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, επιβάλλεται πρόστιμο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά
παράβαση αν είναι υπόχρεοι τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και πεντακοσίων
(500) ευρώ ανά παράβαση αν είναι υπόχρεοι τήρησης διπλογραφικού λογιστικού
συστήματος.».
Άρθρο 213
Παραβάσεις σχετικές με την απεικόνιση των οικονομικών συναλλαγών – Τροποποίηση παρ.
13 άρθρου 57 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
Στην παρ. 13 του άρθρου 57 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58), περί
παραβάσεων σχετικών με την απεικόνιση των οικονομικών συναλλαγών, επέρχονται οι
ακόλουθες αλλαγές: α) στο πρώτο εδάφιο αα) οι λέξεις «πεντακοσίων (500) ευρώ»
αντικαθίστανται από τις λέξεις «πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ», αβ) οι λέξεις «χιλίων (1.000)
ευρώ» αντικαθίστανται από τις λέξεις «δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ», β) προστίθεται δεύτερο
εδάφιο, και η παρ. 13 διαμορφώνεται ως εξής:
«13. Σε φορολογούμενο που διακινεί αγαθά χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων
διακίνησης, επιβάλλεται πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, ανά φορολογικό έλεγχο, αν
είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος, και δέκα χιλιάδων (10.000)
ευρώ, ανά φορολογικό έλεγχο, αν είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού
συστήματος. Σε περίπτωση υποτροπής εφαρμόζονται τα οριζόμενα στο άρθρο 67.».
Άρθρο 214
Αποδοχή άμεσων πληρωμών αποκλειστικά μέσω χρήσης διασυνδεδεμένου τερματικού
πληρωμής στις λιανικές συναλλαγές - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 και παρ. 1 άρθρου 63
Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
1. Στην παρ. 1 του άρθρου 17 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α΄58), περί
υποχρεωτικής διασύνδεσης των τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο
Πώλησης ημεδαπής και αλλοδαπής με τη Φορολογική Διοίκηση, επέρχονται οι ακόλουθες
τροποποιήσεις: α) προστίθεται νέο δεύτερο εδάφιο, β) στο τρίτο εδάφιο οι λέξεις «της
υποχρέωσης του πρώτου εδαφίου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «των υποχρεώσεων του
πρώτου και δεύτερου εδαφίου» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α' 251) που έχουν υποχρέωση χρήσης
τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds
Transfer at the point of sale, EFT/POS)», ημεδαπών ή αλλοδαπών παρόχων, διασυνδέονται και
παρέχουν στη Φορολογική Διοίκηση πληροφορίες για τις συναλλαγές που εκτελούνται μέσω
αυτών είτε μέσω διασύνδεσης των τερματικών με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς
(Φ.Η.Μ.) είτε απευθείας με τα πληροφοριακά συστήματα της Φορολογικής Διοίκησης. Οι
οντότητες του πρώτου εδαφίου που είναι υπόχρεες σε αποδοχή πληρωμών μέσω υπηρεσιών
άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως η υπηρεσία I.R.I.S. online payments,
αποδέχονται τις σχετικές πληρωμές στο Σημείο Πώλησης, αποκλειστικά μέσω
διασυνδεδεμένων τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης
(«Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)». Για την εκπλήρωση των
υποχρεώσεων του πρώτου και δεύτερου εδαφίου, οι οντότητες χρησιμοποιούν τερματικά
Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης («Electronic Funds Transfer at the
point of sale, EFT/ POS») που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 18.»
2. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, περί
παραβάσεων σχετικών με τη διασύνδεση των τερματικών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων
στο σημείο πώλησης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) Οι λέξεις «Σε χρήστες των
τερματικών» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Σε οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α'
251) που έχουν υποχρέωση χρήσης», β) οι λέξεις «που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις
λειτουργίας και διασύνδεσης με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων,» αντικαθίστανται
από τις λέξεις «και δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης αυτών
με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ή έχουν υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω
υπηρεσιών άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως η υπηρεσία I.R.I.S. online
payments και δεν αποδέχονται τις σχετικές πληρωμές στο Σημείο Πώλησης αποκλειστικά μέσω
διασυνδεδεμένων τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης
(Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)»,» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Σε οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α' 251) που έχουν υποχρέωση χρήσης
τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds
Transfer at the point of sale, EFT/POS)» και δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας
και διασύνδεσης αυτών με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ή έχουν υποχρέωση
αποδοχής πληρωμών μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό,
όπως η υπηρεσία I.R.I.S. online payments, και δεν αποδέχονται τις σχετικές πληρωμές στο
Σημείο Πώλησης αποκλειστικά μέσω διασυνδεδεμένων τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς
Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)»,
επιβάλλεται πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο
τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος ή είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, εφόσον
πρόκειται για υπόχρεο τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Το πρόστιμο του
πρώτου εδαφίου μειώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), όταν επιβάλλεται σε χρήστες
τερματικών «EFT/POS» που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως
πεντακόσιους (500) κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των τριών χιλιάδων εκατό
(3.100) κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, πλην των τόπων που έχουν
ανακηρυχθεί ως τουριστικοί με το π.δ. 899/1976 (Α' 329) και το π.δ. 664/1977 (Α' 222).».
Άρθρο 215
Αποδεικτικό ενημερότητας – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 12 και περ. στ) στην παρ. 9 του
άρθρου 83 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
1. Στο τέλος του άρθρου 12 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α` 58), περί
αποδεικτικού ενημερότητας και βεβαίωσης οφειλής, προστίθεται παρ. 8 ως εξής:
«8. Αν ζητείται αποδεικτικό ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου
δικαιώματος επ’ αυτού, δεν λαμβάνονται υπόψη οι βεβαιωμένες στη φορολογική διοίκηση και
τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο οφειλές νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας για το
αλληλεγγύως ευθυνόμενο, σύμφωνα με το άρθρο 49, πρόσωπο που αιτείται το αποδεικτικό, με
την προϋπόθεση ότι κατά τα δύο (2) τελευταία έτη της θητείας του δεν μετείχε με οποιονδήποτε
τρόπο στη μετοχική ή εταιρική σύνθεση του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας με
ποσοστό που υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) ή το μηδέν κόμμα πέντε τοις εκατό (0,5%) σε
περίπτωση νομικού προσώπου εισηγμένου σε ρυθμιζόμενη χρηματιστηριακή αγορά. Εάν η
συμμετοχή του αιτούντος στη μετοχική ή εταιρική σύνθεση του νομικού προσώπου ή της
νομικής οντότητας υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) ή το μηδέν κόμμα πέντε τοις εκατό
(0,5%), κατά περίπτωση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, το ποσοστό παρακράτησης του
τέταρτου και πέμπτου εδαφίου της παρ. 4 περιορίζεται μέχρι το επτά τοις εκατό (7%) επί του
τιμήματος, υπό την επιφύλαξη του έκτου εδαφίου της παρ. 4 και με την προϋπόθεση ότι οι
εναπομείνασες οφειλές του πρώτου εδαφίου που αντιστοιχούν στη διαφορά του ποσού που
παρακρατείται και του ποσού που αντιστοιχεί στο εβδομήντα τοις εκατό (70%) του τιμήματος,
εφόσον οι οφειλές τελούν σε ρύθμιση, ή στο πενήντα τοις εκατό (50%) του τιμήματος, εφόσον
οι οφειλές τελούν σε αναστολή είσπραξης, διασφαλίζονται από εγγυήσεις ή εμπράγματες
ασφάλειες, όπως παραχώρηση ακινήτου ελεύθερου βαρών για εγγραφή πρώτης υποθήκης. Για
τον υπολογισμό της εμπράγματης ασφάλειας λαμβάνεται υπόψη το ογδόντα τοις εκατό (80%)
της αντικειμενικής αξίας του προσφερόμενου προς παροχή διασφάλισης ακινήτου. Για τους
σκοπούς της παρούσας, ως με οποιονδήποτε τρόπο συμμετοχή στη μετοχική ή εταιρική
σύνθεση του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας θεωρείται και η άμεση ή έμμεση
συμμετοχή συζύγου, μέλους συμφώνου συμβίωσης ή συγγενή α’ και β΄ βαθμού του
αλληλεγγύως ευθυνόμενου προσώπου.
Σε περίπτωση που, μετά τη χορήγηση του αποδεικτικού ενημερότητας σύμφωνα με τους όρους
της παρούσας, οι βεβαιωμένες οφειλές του νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας παύσουν
να είναι τακτοποιημένες, η Φορολογική Διοίκηση επιδιώκει αμελλητί και κατά προτεραιότητα
την είσπραξή τους από το αλληλεγγύως ευθυνόμενο πρόσωπο που έλαβε την ενημερότητα.».
2. Στην παρ. 9 του άρθρου 83 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, περί εξουσιοδοτικών
διατάξεων προστίθεται περ. στ) ως εξής:
«στ) ορίζονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση του αποδεικτικού
ενημερότητας στο αλληλεγγύως ευθυνόμενο πρόσωπο, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία
λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρ. 8 του άρθρου 12.».
Άρθρο 216
Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (Μ.Ι.Δ.Α.)- Προσθήκη άρθρου 15Β και παρ.
58 και 59 στο άρθρο 83 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
1. Στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α` 58), προστίθεται άρθρο 15Β, ως
εξής:
«Άρθρο 15Β
Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (Μ.Ι.Δ.Α.)
1. Συστήνεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε. ) «Μητρώο Ιδιοκτησίας και
Διαχείρισης Ακινήτων» (Μ.Ι.Δ.Α.), το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών και
δεδομένων για την ιδιοκτησία και τη διαχείριση των ακινήτων.
2. Στο Μ.Ι.Δ.Α. συγκεντρώνονται τα δεδομένα που τηρούνται στα πληροφοριακά συστήματα
της Α.Α.Δ.Ε. και αφορούν το είδος και την περιγραφή του ακινήτου, τα δικαιώματα επί του
ακινήτου, τη χρήση του ακινήτου καθώς και κάθε άλλη πληροφορία σχετική με το ακίνητο. Το
Μ.Ι.Δ.Α. ενημερώνεται α) μέσω δηλώσεων που υποβάλλονται στην Α.Α.Δ.Ε. και περιλαμβάνουν
τα στοιχεία του πρώτου εδαφίου που αφορούν το ακίνητο, καθώς και β) μέσω πληροφοριών
που χορηγούν τρίτοι στην Α.Α.Δ.Ε..
3. Το Μ.Ι.Δ.Α. δύναται να συνδέεται μέσω διαλειτουργικότητας με ψηφιακά συστήματα τα
οποία τηρούν φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και αφορούν πληροφορίες
σχετικές με τα ακίνητα.».
2. Στο άρθρο 83 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων,
προστίθενται παρ. 58 και 59 ως εξής:
«58. Με απόφαση του Διοικητή καθορίζονται οι συγκεκριμένες κατηγορίες δεδομένων που
συγκεντρώνονται και τηρούνται στο Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (Μ.Ι.Δ.Α.)
του άρθρου 15Β, ο τρόπος συλλογής των δεδομένων και ενημέρωσης του Μ.Ι.Δ.Α., οι
περιπτώσεις, η διαδικασία και οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την υποβολή δηλώσεων από τους
υπόχρεους και για τη χορήγηση πληροφοριών από τρίτους στην Α.Α.Δ.Ε. για τους σκοπούς
ενημέρωσης του Μ.Ι.Δ.Α., οι αναγκαίες διαλειτουργικότητες με άλλα πληροφοριακά
συστήματα και ψηφιακές εφαρμογές της Α.Α.Δ.Ε., καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για
τη λειτουργία του Μ.Ι.Δ.Α..
59. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά
περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητή, καθορίζονται
οι κατηγορίες δεδομένων που συλλέγονται από φορείς του δημοσίου τομέα για την ενημέρωση
του Μ.Ι.Δ.Α. του άρθρου 15Β, ο τρόπος συλλογής των δεδομένων, οι αναγκαίες
διαλειτουργικότητες με άλλα πληροφοριακά συστήματα φορέων του δημοσίου τομέα, καθώς
και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».
Άρθρο 217
Δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) και Περιουσιολόγιο Ακινήτων – Προσθήκη περίπτωσης στο
Παράρτημα Α του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
Στο τέλος του Παραρτήματος Α του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α` 58),
προστίθεται περ. 56 ως εξής:
«56. Δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) του άρθρου 23 του ν. 3427/2005 (Α΄ 312) και
Περιουσιολόγιο Ακινήτων του άρθρου 23Α του ν. 3427/2005.».
Άρθρο 218
Αναστολή λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων, επιβολή ειδικής χρηματικής
κύρωσης και ειδικού προστίμου – Τροποποίηση παρ. 1, 6 και 11 άρθρου 13Α ν. 2523/1997
1. Στην παρ. 1 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 (Α΄ 179), περί αναστολής λειτουργίας
επαγγελματικών εγκαταστάσεων, επιβολής ειδικής χρηματικής κύρωσης και ειδικού
προστίμου, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) το δεύτερο εδάφιο αντικαθίσταται, γ)
στο τρίτο εδάφιο οι λέξεις «εντός δύο (2) φορολογικών ετών» αντικαθίστανται από τις λέξεις
«εντός του ίδιου ή του επόμενου φορολογικού έτους» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Εφόσον, από τον ίδιο μερικό επιτόπιο φορολογικό έλεγχο διαπιστώνεται είτε (α) η μη
έκδοση ή η κατά την έννοια του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας ανακριβής έκδοση πλέον των
δέκα (10) προβλεπόμενων παραστατικών πώλησης, ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, ότι η
αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών για τα οποία δεν εκδόθηκε παραστατικό πώλησης ή αυτό
εκδόθηκε ανακριβώς υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) ευρώ είτε (β) η μη διαβίβαση στο
Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) της Ανεξάρτητης
Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε)., πλέον των δέκα (10) στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν
εκδοθεί μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ), ή, ανεξαρτήτως του πλήθους
αυτών, ότι η μη διαβιβασθείσα αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών υπερβαίνει τα πεντακόσια
(500) ευρώ, αναστέλλεται άμεσα για σαράντα οκτώ (48) ώρες, η λειτουργία της επαγγελματικής
εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος. Εάν, εντός του ίδιου ή του επόμενου
φορολογικού έτους από τη διαπίστωση των ως άνω παραβάσεων, διαπιστωθεί εκ νέου, από τον
ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο στην ίδια ή σε άλλη επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου,
είτε
α) η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση τουλάχιστον τριών (3) παραστατικών πώλησης ή,
ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, ότι η αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών για τα οποία δεν
εκδόθηκε παραστατικό πώλησης ή αυτό εκδόθηκε ανακριβώς υπερβαίνει τα πεντακόσια (500)
ευρώ είτε
β) η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών
(ΦΗΜ) της Α.Α.Δ.Ε. τουλάχιστον τριών (3) στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω
ΦΗΜ, ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, ότι η μη διαβιβασθείσα αξία των αγαθών ή των
υπηρεσιών υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) ευρώ, η λειτουργία της επαγγελματικής
εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για ενενήντα έξι (96)
ώρες. Σε κάθε επόμενη διαπίστωση από τον ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο των παραβάσεων του
προηγούμενου εδαφίου, εντός του ίδιου ή του επόμενου φορολογικού έτους από τη
διαπίστωσή τους, σε οποιαδήποτε επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της
επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για
δέκα (10) ημέρες.».
2. Στην παρ. 6 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α)
πριν από τις λέξεις «Η τυχόν αλλαγή» προστίθενται οι λέξεις «Με την επιφύλαξη του δεύτερου
εδαφίου», β) προστίθενται δεύτερο και τρίτο εδάφιο και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«6. Με την επιφύλαξη του δεύτερου εδαφίου, η τυχόν αλλαγή στη νομική μορφή ή στο πρόσωπο
του φορέα της επιχείρησης ή η διακοπή της επιχείρησης από το χρόνο διαπίστωσης μέχρι το
χρόνο της εκτέλεσης της απόφασης των προηγούμενων παραγράφων, δεν κωλύει την επιβολή
και την εκτέλεση της απόφασης (ή πράξης) αναστολής, εφόσον στον ίδιο χώρο
δραστηριοποιείται επιχείρηση με ίδιο ή παραπλήσιο αντικείμενο εργασιών ή σε αυτήν
συμμετέχουν ένα ή περισσότερα από τα αρχικά μέλη του φορέα ή συνδεόμενα με αυτούς
πρόσωπα.
Στις περιπτώσεις αναστολής των περ. α) και γ) της παρ. 3, η αλλαγή στη νομική μορφή ή στο
πρόσωπο του φορέα της επιχείρησης ή η διακοπή της επιχείρησης από τον χρόνο διαπίστωσης
μέχρι τον χρόνο της εκτέλεσης της απόφασης δεν κωλύει την επιβολή και την εκτέλεση της
απόφασης αναστολής είτε στην εγκατάσταση, στην οποία αφορά ο έλεγχος, εφόσον στον ίδιο
χώρο δραστηριοποιείται επιχείρηση με ίδιο ή παραπλήσιο αντικείμενο εργασιών ή σε αυτήν
συμμετέχουν ένα ή περισσότερα από τα αρχικά μέλη του φορέα ή συνδεόμενα με αυτούς
πρόσωπα, είτε, εφόσον δεν πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις για την εν λόγω
εγκατάσταση, σε οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική εγκατάσταση δραστηριοποιείται ο
ελεγχόμενος.
Εφόσον δεν δύναται να επιβληθεί ή να εκτελεστεί η απόφαση ή η πράξη αναστολής λειτουργίας
της επαγγελματικής εγκατάστασης σύμφωνα με το πρώτο και το δεύτερο εδάφιο κατόπιν
διαπίστωσης των παραβάσεων της παρ. 1 ή των περ. α) και γ) της παρ. 3, επιβάλλεται η ειδική
χρηματική κύρωση της παρ. 8, κατά περίπτωση.».
3. Στην παρ. 11 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997, περί αναστολής λειτουργίας επαγγελματικών
εγκαταστάσεων, επιβολής ειδικής χρηματικής κύρωσης και ειδικού προστίμου, επέρχονται οι
ακόλουθες τροποποιήσεις: α) οι λέξεις «του ν. 4174/2013» αντικαθίστανται από το αρκτικόλεξο
«Κ.Φ.Δ.», β) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 11 διαμορφώνεται ως εξής:
«11. Η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου είναι ανεξάρτητη από την εφαρμογή των
διατάξεων του Κ.Φ.Δ. ή άλλων διατάξεων με τις οποίες επιβάλλονται διοικητικές ή λοιπές
φορολογικές κυρώσεις. Οι κυρώσεις του παρόντος άρθρου δεν επιβάλλονται όταν οι
διαπιστωθείσες παραβάσεις αφορούν στα ολοκληρωμένα συστήματα παρακολούθησης και
ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών εκροών σε πρατήρια υγρών καυσίμων και
εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης για τις οποίες επιβάλλονται οι κυρώσεις του
άρθρου 31 του ν. 3784/2009 (Α΄137).».
4. Οι παρ. 1, 2 και 3 ισχύουν για διαπιστώσεις που λαμβάνουν χώρα από την έναρξη ισχύος του
παρόντος.,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου