Κατατέθηκε χθές στην Βουλή το σχέδιο νόμου του ΥΠΟΙΚ με θέμα "Επενδυτικά Εργαλεία Ανάπτυξης, Παροχή Πιστώσεων και
άλλες διατάξεις" με το οποίο δημιουργούνται δύο νέα ελεγκτικά κέντρα για το μεγάλο πλούτο.
Ειδικότερα,
* Συνιστάται ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία φορολογικού ελέγχου επιπέδου Διεύθυνσης, με τίτλο «Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.)» και καθορίζεται η οργανωτική της δομή. Συγκεκριμένα, μεταφέρονται σ' αυτή, η Υποδιεύθυνση Γ' και έξι (6) Εποπτείες Ελέγχου, επιπέδου τμήματος, από το Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο (ΔΕΚ) Αθηνών και συνιστώνται για την κάλυψη των αναγκών της μία ακόμη Υποδιεύθυνση και έξι (6) επιπλέον οργανικές μονάδες επιπέδου τμήματος.
Ειδικότερα,
* Συνιστάται ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία φορολογικού ελέγχου επιπέδου Διεύθυνσης, με τίτλο «Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.)» και καθορίζεται η οργανωτική της δομή. Συγκεκριμένα, μεταφέρονται σ' αυτή, η Υποδιεύθυνση Γ' και έξι (6) Εποπτείες Ελέγχου, επιπέδου τμήματος, από το Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο (ΔΕΚ) Αθηνών και συνιστώνται για την κάλυψη των αναγκών της μία ακόμη Υποδιεύθυνση και έξι (6) επιπλέον οργανικές μονάδες επιπέδου τμήματος.
Μετατρέπεται σε ειδική
αποκεντρωμένη υπηρεσία φορολογικού ελέγχου, η Δ.Ο.Υ. Μεγάλων Επιχειρήσεων, η
οποία μετονομάζεται σε «Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.)».
Το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων
Επιχειρήσεων διαρθρώνεται σε δύο (2) Υποδιευθύνσεις και δεκατρία (13) Τμήματα
και καθορίζονται οι αρμοδιότητες τους.
Τα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά
Κέντρα, ως προς τον έλεγχο, έχουν, πέραν των προβλεπόμενων από τις κείμενες
διατάξεις και την αρμοδιότητα του τακτικού (οριστικού) φορολογικού ελέγχου σε
φορολογούμενους με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των τριών εκατομμυρίων
(3.000.000) ευρώ και μέχρι είκοσι πέντε εκατομμυρίων (25.000.000) ευρώ χωρικής
αρμοδιότητας τους.
(άρθρο 36)
* Από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής, για τις οποίες έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου μέχρι το χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων επιβολής του φόρου και λοιπών καταλογιστικών πράξεων παρατείνεται το δικαίωμα αυτό για δύο ακόμα έτη πέραν του χρόνου που ορίζεται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις. Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ισχύουν για υποθέσεις για τις οποίες η προθεσμία παραγραφής λήγει από 31.12.2013 και μετά.
* Στην περίπτωση που ο υπόχρεος στο φόρο λάβει γνώση του αποτελέσματος του ελέγχου και υποβάλλει αρχική ή συμπληρωματική δήλωση, οι προβλεπόμενες κατά φορολογικό αντικείμενο προσαυξήσεις ή πρόστιμα μειώνονται στο 1/5 για υποθέσεις οικονομικού έτους 2008 και παλαιότερα (σήμερα οι εν λόγω μειώσεις αφορούν υποθέσεις οικονομικού έτους 1991 και παλαιότερα).
* Από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής ελέγχονται εκείνες που παρουσιάζουν φορολογικό ενδιαφέρον. Η επιλογή προς έλεγχο των ως άνω υποθέσεων γίνεται με τη χρησιμοποίηση μεθόδων ανάλυσης κινδύνου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 80 του ν. 3842/2010 και με κριτήρια που σχετίζονται με τη δυνατότητα είσπραξης των ποσών που θα βεβαιωθούν.
(άρθρο 36)
* Από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής, για τις οποίες έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου μέχρι το χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων επιβολής του φόρου και λοιπών καταλογιστικών πράξεων παρατείνεται το δικαίωμα αυτό για δύο ακόμα έτη πέραν του χρόνου που ορίζεται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις. Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ισχύουν για υποθέσεις για τις οποίες η προθεσμία παραγραφής λήγει από 31.12.2013 και μετά.
* Στην περίπτωση που ο υπόχρεος στο φόρο λάβει γνώση του αποτελέσματος του ελέγχου και υποβάλλει αρχική ή συμπληρωματική δήλωση, οι προβλεπόμενες κατά φορολογικό αντικείμενο προσαυξήσεις ή πρόστιμα μειώνονται στο 1/5 για υποθέσεις οικονομικού έτους 2008 και παλαιότερα (σήμερα οι εν λόγω μειώσεις αφορούν υποθέσεις οικονομικού έτους 1991 και παλαιότερα).
* Από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής ελέγχονται εκείνες που παρουσιάζουν φορολογικό ενδιαφέρον. Η επιλογή προς έλεγχο των ως άνω υποθέσεων γίνεται με τη χρησιμοποίηση μεθόδων ανάλυσης κινδύνου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 80 του ν. 3842/2010 και με κριτήρια που σχετίζονται με τη δυνατότητα είσπραξης των ποσών που θα βεβαιωθούν.
( άρθρο 39)
* Ενσωματώνονται στο εσωτερικό μας δίκαιο οι διατάξεις του άρθρου 4 της Οδηγίας 2008/08/Ε.Κ., καθώς και διατάξεις του άρθρου 1 της Οδηγίας 2010/45/Ε.Ε., των οποίων η εφαρμογή είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη από 1-1-2013.
Συγκεκριμένα συμπληρώνονται διατάξεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) (ν.2859/2000) στα εξής σημεία:α. εισάγεται ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, η μακροχρόνια μίσθωση μεταφορικών μέσων, προς μη υποκείμενα στο φόρο πρόσωπα, φορολογείται στον τόπο εγκατάστασης του λήπτη,
β. προβλέπεται ότι, δεν συνιστά εφεξής παράδοση αγαθών η μεταφορά αγαθών σε άλλο κράτος μέλος με σκοπό τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης επί των αγαθών αυτών, τα οποία, μετά την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας, επαναποστέλλονται στο εσωτερικό της χώρας,
*Επανακαθορίζεται:
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/%CE%88%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF%20%287987602%29.pdf
Δείτε την αιτιολογική έκθεση. ww.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/Έγγραφο (7987607).pdf
* Ενσωματώνονται στο εσωτερικό μας δίκαιο οι διατάξεις του άρθρου 4 της Οδηγίας 2008/08/Ε.Κ., καθώς και διατάξεις του άρθρου 1 της Οδηγίας 2010/45/Ε.Ε., των οποίων η εφαρμογή είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη από 1-1-2013.
Συγκεκριμένα συμπληρώνονται διατάξεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) (ν.2859/2000) στα εξής σημεία:α. εισάγεται ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, η μακροχρόνια μίσθωση μεταφορικών μέσων, προς μη υποκείμενα στο φόρο πρόσωπα, φορολογείται στον τόπο εγκατάστασης του λήπτη,
β. προβλέπεται ότι, δεν συνιστά εφεξής παράδοση αγαθών η μεταφορά αγαθών σε άλλο κράτος μέλος με σκοπό τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης επί των αγαθών αυτών, τα οποία, μετά την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας, επαναποστέλλονται στο εσωτερικό της χώρας,
γ. ορίζεται ότι, δεν συνιστά
φορολογική πράξη η είσπραξη προκαταβολής για την πραγματοποίηση ενδοκοινοτικής
παράδοσης αγαθών.
(άρθρα 20 και 21) *Επανακαθορίζεται:
α. το θεσμικό πλαίσιο της
διάκρισης των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο με τη συμπλήρωση του και από
μια ακόμα κατηγορία οριζόμενη ως διαγραπτέα (σήμερα υφίστανται οι κατηγορίες
εισπράξιμα και ανεπίδεκτα είσπραξης) και
β. η διαδικασία αξιολόγησης των
χρεών αυτών για την κατάταξη τους σε μια από τις προαναφερόμενες κατηγορίες.
(άρθρο 34)
* α. Τροποποιούνται οι διατάξεις του άρθρου 9 του ν.3461/2006, σχετικά με τις τιμές που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό του δίκαιου και εύλογου ανταλλάγματος, σε περίπτωση υποβολής υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης.
Δείτε το σχέδιο νόμου.
(άρθρο 34)
* α. Τροποποιούνται οι διατάξεις του άρθρου 9 του ν.3461/2006, σχετικά με τις τιμές που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό του δίκαιου και εύλογου ανταλλάγματος, σε περίπτωση υποβολής υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης.
Επίσης συμπληρώνεται το
ανωτέρω άρθρο και προβλέπεται ο τρόπος καθορισμού του δίκαιου και εύλογου
ανταλλάγματος, σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές
αξίες που είναι εισηγμένες και αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε
οργανωμένη αγορά.
β. Καταργείται το άρθρο 30 του ν.
3461/2006, όπως ισχύει, σχετικά με την υποχρεωτική υποβολή δημόσιας πρότασης,
σε περίπτωση εταιρικού μετασχηματισμού.
(άρθρο 17)http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/%CE%88%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF%20%287987602%29.pdf
Δείτε την αιτιολογική έκθεση. ww.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/Έγγραφο (7987607).pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου