Άρθρο 1
Ορισμοί
1. Οχήματα για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης νοούνται όσα ορίζονται στα άρθρα 1 και 13 του
ν. 2367/1953 (Α’ 82).
2. Οριστικά διαγραμμένα είναι τα οχήματα που έχουν αντίστοιχη ένδειξη στα ηλεκτρονικά αρχεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Επιπρόσθετα για τους σκοπούς του παρόντος λογίζονται ως διαγραμμένα τα οχήματα τα οποία:
α) εμφανίζονται με οριστική καταστροφή στο αρχείο της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος Ε.Δ.Ο.Ε. ή
β) εμφανίζονται σε οριστική Εξαγωγή στα αρχεία Εξαγωγών ICISnet της Α.Α.Δ.Ε. ή
γ) εμφανίζονται σε κατάσταση Διαγραφής και ένδειξη
ότι δεν υπάρχουν ως εγγραφή στο Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Εξαιρετικά για τα μοτοποδήλατα, η οριστική διαγραφή τους προκύπτει από το αρχείο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Ένα μοτοποδήλατο λογίζεται ως διαγραμμένο, εάν στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη βρίσκεται σε κατάσταση Καταστροφής ή Διαγραφής λόγω Ακαταλληλότητας για Κυκλοφορία ή Απόδοσης στον Ο.Δ.Δ.Υ. ή Εξαγωγής.
3. Οχήματα σε ακινησία είναι τα οχήματα που έχουν την αντίστοιχη ένδειξη:
(α) στα αρχεία της Α.Α.Δ.Ε. για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης και τα δίκυκλα ιδιωτικής χρήσης άνω των 50cc,
β) στα αρχεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα οχήματα
φορτηγά και λεωφορεία δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης, επιβατηγά οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και επιβατηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης - τροχόσπιτα και
(γ) στα αρχεία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για τα μοτοποδήλατα.
Επιπρόσθετα, για τους σκοπούς της παρούσας λογίζονται σε ακινησία οχήματα για τα οποία προκύπτει από τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ότι βρίσκονται σε κατάσταση κλοπής/απώλειας ή φύλαξης αντικειμένου που περιλαμβάνει το πλαίσιο του
οχήματος ή κατάστασης μη ολοκληρωμένης μεταβίβασης, καθώς και τα οχήματα που έχουν παραδοθεί και ευρίσκονται στις εγκαταστάσεις του ΕΔΟΕ προς καταστροφή.
4. Σε κίνηση, για τον σκοπό και στο πεδίο εφαρμογής των διασταυρωτικών ελέγχων της παρούσας, θεωρείται ότι βρίσκονται τα οχήματα που δεν είναι σε κατάσταση οριστικής αδράνειας σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 5113/2024 και εμπίπτουν σε μία τουλάχιστον εκ των ακόλουθων περιπτώσεων:
α) κάθε όχημα στο Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εάν δεν βρίσκεται σε κατάσταση «Διαγραφή» και δε βρίσκεται σε κατάσταση «Ακινησία», σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3.
β) κάθε όχημα στα πληροφοριακά συστήματα της Α.Α.Δ.Ε. εάν, σύμφωνα με το παρόν, δε βρίσκεται σε κατάσταση «Διαγραφή» και δε βρίσκεται σε κατάσταση «Ακινησία», σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3.
γ) κάθε μοτοποδήλατο εάν, σύμφωνα με το παρόν, δε βρίσκεται σε «Διαγραφή» και δε βρίσκεται σε κατάσταση «Ακινησίας» στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργεί-
ου Προστασίας του Πολίτη, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3.
Άρθρο 2
Σκοπός και Πεδίο εφαρμογής των διασταυρωτικών ελέγχων του άρθρου 22 του ν. 5113/2024
1. Σκοπός της παρούσας είναι ο καθορισμός των ειδικότερων διαδικασιών διασταύρωσης δεδομένων των μητρώων και των αναγκαίων διαλειτουργικοτήτων, για τον εντοπισμό των οχημάτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 23 του ν. 5113/2024, των όρων και των διαδικασιών διαβίβασης των παραλείψεων συμμόρφωσης στην αρμόδια αρχή, της διαδικασίας επιβολής προστίμων, του τύπου και του τρόπου κοινοποίησης της διαπίστωσης της παράβασης του άρθρου 21 του
ν. 5113/2024 και της επιβολής των διοικητικών κυρώσεων των παρ. 1 έως 3 του άρθρου 23 του ν. 5113/2024 στους υπόχρεους ιδιοκτήτες ή κατόχους, της διαδικασίας υποβολής και εξέτασης ενστάσεων, του χρόνου έναρξης και της περιοδικότητας διενέργειας του ηλεκτρονικού διασταυρωτικού ελέγχου.
2. Στο πεδίο εφαρμογής των διασταυρωτικών ελέγχων της παρούσας ανήκουν τα οχήματα που εμφανίζονται σε κίνηση στα Μητρώα Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων(Α.Α.Δ.Ε.).
Άρθρο 3
Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Διασταυρωτικών Ελέγχων Οχημάτων
Στη Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και λειτουργεί παραγωγικά το «Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Διασταυρωτικών Ελέγχων Οχημάτων» για:
α) Την αποθήκευση των αναγκαίων δεδομένων που αντλούνται από τους αρμόδιους φορείς για τη διενέργεια των διασταυρωτικών ελέγχων της παρούσας,
β) τη διενέργεια των διασταυρωτικών ελέγχων της παρούσας,
γ) τη διάθεση των αποτελεσμάτων των διασταυρωτικών ελέγχων στους αρμόδιους φορείς, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 18 του ν. 5113/2024,
δ) την ανάρτηση και αποστολή ενημερώσεων
Δείτε ολόκληρη την Αριθμ. 175625 ΕΞ 2025 Εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου