Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

ΣΛΟΤ: Α.Π 186 /2019-ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΜΕ ΓΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ

  Με την Αριθμ. Πρωτ. 186 ΕΞ 26. 2.2019  του ΣΛΟΤ με θέμα " Υπολογισμός ΕΜΕ για ωρομίσθιους καθηγητές Φροντιστηρίων " η απάντηση σε σχετικό ερώτημα είναι. 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ   Η διάταξη του άρθρου 2 του Ν 4308/2014 (ΕΛΠ) που αφορά το τρίτο κριτήριο κατάταξης των οντοτήτων σε κατηγορίες μεγέθους, διατυπώνεται ως: «ο μέσος όρος απασχολουμένων κατά την διάρκεια της περιόδου». Ως περίοδος, νοείται το δωδεκάμηνο διάστημα (λογιστική χρήση), είτε: 1/1 – 31/12, είτε: 1/7 – 30/6 του επόμενου έτους
.Εν συνεχεία, η Λογιστική Οδηγία της ΕΛΤΕ, για την εφαρμογή του Ν 4308/2014, ερμήνευσε την εν λόγω διάταξη ως τον μέσο όρο του προσωπικού μίας οντότητας, ο οποίος υπολογίζεται «στη βάση πλήρους απασχόλησης, σε ημερήσια και ετήσια βάση, για όλους τους εργαζόμενους που έχουν ή τεκμαίρεται ότι έχουν εργασία έμμισθης απασχόλησης».

Υπό την έννοα αυτή, αν έχουμε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, όπως κατά κανόνα συμβαίνει με τα φροντιστήρια και λοιπά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, θα λαμβάνεται υπόψη, σχετικώς με τον προσδιορισμό της ισοδύναμης μονάδας ετήσιας απασχόλησης, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα της σύμβασης και ακολούθως, θα εξετάζεται αν η απασχόληση είναι πλήρης, τόσο σε εβδομαδιαία, όσο και ημερήσια βάση (η σύμβαση δηλαδή δεν αφορά σε μερική, ή σε εκ περιτροπής, απασχόληση).
Επισημαίνεται, ότι η πλήρης απασχόληση των καθηγητών φροντιστηρίων, θα ακολουθεί το πλαίσιο που ισχύει για την ασφάλισή τους, σύμφωνα με τους νόμους 4415/2016 (άρθρο 30) και 4472/2017 (άρθρο 56), αλλά και τις οδηγίες του Υπουργείου Εργασίας [«Έγγραφο Φ.10141/οικ. 33777/878/27-6-2018 Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης: «Ασφάλιση καθηγητών εργαζομένων σε Φροντιστήρια και Κέντρα ξένων γλωσσών»]. Με βάση τις οδηγίες αυτές, το Υπουργείο Εργασίας δέχεται την ιδιομορφία της απασχόλησης των καθηγητών φροντιστηρίων, καθώς και των κέντρων ξένων γλωσσών, προσδιορίζοντας ως πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο, αυτό των 21 ωρών (που αντιστοιχεί σε 25 ημέρες ασφάλισης / μήνα), «ενώ στις περιπτώσεις των καθηγητών με μειωμένο ωράριο διδακτικής απασχόλησης την εβδομάδα, δηλαδή κάτω των 21 ωρών, για τον υπολογισμό των ημερών ασφάλισης αυτών ανά μήνα θα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ».
Συνεπώς, με μέτρο τις 21 ώρες εβδομαδιαίας εργασίας του καθηγητή και τις 4,2 ώρες ημερησίως (21 / 5 = 4,2), οι οποίες αντιστοιχούν σε πλήρη απασχόληση, θα εξετάζεται η διάρκεια της σύμβασής του, κατά το διδακτικό έτος, οπότε θα προκύπτει η συμμετοχή του στον υπολογισμό των ισοδύναμων μονάδων ετήσιας απασχόλησης. Αναλόγως, θα υπολογίζεται και η περίπτωση κατά την οποία ο καθηγητής απασχολείται λιγότερες από 21 ώρες (μειωμένη απασχόληση) την εβδομάδα, ή λιγότερες ημέρες, με ανάλογη κατανομή των ωρών. Αν δεν έχουμε ακέραιο μήνα θα λαμβάνουμε κλασματικό αριθμό. Για παράδειγμα, τέσσερις (4) μήνες και είκοσι (20) ημέρες, είναι 4,666 μήνες (ή 4 και 2/3 του μήνα). Αν έχουμε διαφορετικό αριθμό ωρών ανά ημέρα, θα πρέπει να λαμβάνεται μέσος όρος, ο οποίος δεν πρέπει να υπερβαίνει τον αριθμό 4,2 που θεωρείται πλήρες ημερήσιο ωράριο. Οίκοθεν νοείται ότι ο εκπαιδευτικός που έχει σύμβαση αορίστου χρόνου και εργασία 21 ωρών εβδομαδιαίως, λαμβάνεται ως μία ισοδύναμη μονάδα ετήσιας απασχόλησης.
Η διατύπωση αναφορικά με τον υπολογισμό του μέσου όρου προσωπικού μπορεί είναι η εξής:

[...] 
 Δείτε ολόκληρη την την 186/2019 Γνωμ. του ΣΛΟΤ Εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *