Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2011/16/ΕΕ..

Κατατέθηκε στην Βουλή το σχέδιο νόμου του ΥΠΟΙΚ με θέμα " Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/16/ΕΕ, Ρύθμιση θεμάτων της ΕΛ.ΤΕ., Αναμόρφωση Οργανισμού του ΝΣΚ, και άλλες διατάξεις"
Ειδικότερα,
Με τις διατάξεις του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου που απαρτίζεται από τέσσερα (4) Μέρη ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο η Οδηγία 2011/16/ΕΕ (Μέρος Πρώτο), ρυθμίζονται θέματα του ν.π.δ.δ. «Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων» (Μέρος Δεύτερο), αναμορφώνεται ο Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Μέρος Τρίτο) και θεσπίζονται λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών (Μέρος Τέταρτο).
* ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ  
Με τις διατάξεις του Μέρους αυτού, μεταφέρεται στο εσωτερικό δίκαιο η Οδηγία 2011/16/ΕΕ του Συμβουλίου της 15ης Φεβρουαρίου 2011, αναφορικά με τη διοικητική συνεργασία στον τομέα της φορολογίας και με την κατάργηση της Οδηγίας 77/799/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου 1977 σχετικά με την αμοιβαία συνδρομή των αρμόδιων αρχών των κρατών μελών στον τομέα των άμεσων φόρων και των φόρων επί των ασφαλίστρων, η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β' του ν. 1914/1990 όπως ισχύει
(άρθρα 1 έως 25)
* ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ 
- Με το Μέρος Δεύτερο τροποποιούνται διατάξεις σχετικά με το ν.π.δ.δ. «Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων» (Ε.Λ.Τ.Ε.).
Τροποποιείται και συμπληρώνεται το άρθρο 1 του ν. 3148/2003, με τοοποίο συστήθηκε η ΕΛΤΕ και ορίζονται, κυρίως, τα εξής:
α. Η ΕΛΤΕ λειτουργεί αποκλειστικά χάριν του δημοσίου συμφέροντος, έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και απολαύει λειτουργικής ανεξαρτησίας

β. Η προβλεπόμενη εποπτεία της ΕΛΤΕ από τον Υπουργό Οικονομικών λαμβάνει τη μορφή της προηγούμενης έγκρισης μόνον για τις πράξεις του ετήσιου προϋπολογισμού και απολογισμού της.

γ. Ο Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) ορίζεται πλέον με απόφαση του οργάνου αυτού (αντί του Υπουργού Οικονομικών) και είναι υπάλληλος της ΕΛΤΕ (μέχρι σήμερα μπορούσε να είναι και υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών ή απασχολούμενος σε αυτό).

- Προστίθεται, επίσης, άρθρο 6Β στον ν. 3148/2003, στο οποίο περιγράφονται οι εξουσίες των ελεγκτικών οργάνων της ΕΛΤΕ (πρόσβαση σε βιβλία, στοιχεία κ.λπ., κατάσχεση βιβλίων, εγγράφων και στοιχείων και λήψη μαρτυρικών καταθέσεων).                                                                             (άρθρο 30)
- Τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται, υπό προϋποθέσεις να παρέχουν πληροφορίες στους νόμιμους ελεγκτές ή τα ελεγκτικά γραφεία, για το υπόλοιπο λογαριασμών πελατών τους, χωρίς να επιτρέπεται η επίκληση του τραπεζικού απορρήτου.                                                                                 (άρθρο 35)
 * ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ 
Τροποποιείται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Ν.Σ.Κ. - ν.3086/2002 και π.δ. 238/2003) στα εξής κυρίως σημεία:

       Επανακαθορίζεται η συγκρότηση της Ολομέλειας, κατά την πλήρη και την τακτική σύνθεση της.

       Προσδιορίζονται οι γνωμοδοτικές αρμοδιότητες των Τριμελών Επιτροπών, καθώς και οι όμοιες της Ολομέλειας, κατά την πλήρη και κατά την τακτική σύνθεση της.

       Ο Πρόεδρος του Ν.Σ.Κ. μπορεί να εγκρίνει πρακτικά γνωμοδοτήσεων σε δικαστικές και εξώδικες υποθέσεις με χρηματικό αντικείμενο μέχρι 20.000 Ευρώ, αντί μέχρι 6.000 Ευρώ που ισχύει σήμερα.
Θεσπίζεται υποχρέωση ανάρτησης στο διαδίκτυο, μετά την έγκριση τους από τον Υπουργό Οικονομικών, των πρακτικών γνωμοδοτήσεων που αφορούν σε υποθέσεις χρηματικού αντικειμένου άνω των 150.000 Ευρώ, καθώς και όσων αφορούν σε εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων και δεν προκύπτει ότι η οικονομική τους αξία είναι μικρότερη των 150000€
* ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ
Ι.α. Συστήνεται «Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών» (Σ.Μ.Τ.Λ. & Λ.Π.) των πιστωτικών ιδρυμάτων και των ιδρυμάτων πληρωμών που λειτουργούν στην Ελλάδα με σκοπό τη διευκόλυνση της διαβίβασης των αιτημάτων παροχής πληροφοριών από το σύνολο των υπηρεσιών της Φορολογικής Διοίκησης, φορολογικών και ελεγκτικών υπηρεσιών και του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) του Υπουργείου Οικονομικών, την Οικονομική Αστυνομία και τους αρμόδιους Εισαγγελείς, που αφορούν σε κάθε στοιχείο και πληροφορία για φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, που τηρούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών.
β. Η πρόσβαση των προαναφερομένων αρχών και υπηρεσιών στο Σ.Μ.Τ.Λ. & Λ.Π. πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης του Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π. και εκδίδεται Κανονισμός Διαχείρισης της Λειτουργίας του.
γ. Με υ.α. καθορίζονται ο χρόνος έναρξης λειτουργίας του Σ.Μ.Τ.Λ. & Λ.Π., η λεπτομερής διαδικασία ένταξης των φορέων και πρόσβασης τους στο Σύστημα, τα διαβιβαζόμενα και τηρούμενα στοιχεία από τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών, οι προθεσμίες και τα θέματα παροχής πληροφοριών από τα υπόχρεα πρόσωπα προς τις αρχές, υπηρεσίες και φορείς του Δημοσίου, στις περιπτώσεις όπου η παροχή αυτών των πληροφοριών διενεργείται εκτός Σ.Μ.Τ.Λ. & Λ.Π. καθώς και κάθε σχετικό θέμα. (άρθρο 62)
2. Αναφέρονται οι ποινικές και διοικητικές κυρώσεις που είναι δυνατό ναεπιβληθούν στα οριζόμενα πρόσωπα (πολιτικούς διοικητικούς υπαλλήλους του κράτους, τρίτους κ.λπ.) τα οποία διαβίβασαν ή έλαβαν γνώση πληροφοριών και στοιχείων που καλύπτονται από το τραπεζικό και επαγγελματικό απόρρητο και το απόρρητο των στοιχείων, καθώς και στα πρόσωπα που παραβιάσουν το εν λόγω τραπεζικό και επαγγελματικό απόρρητο.                                         (άρθρο 63)
3.α. Ως συντελεστής απόσβεσης για τα έξοδα πολυετούς απόσβεσης προβλέπεται ποσοστό 10%.

β. Τροποποιείται η περ. ια' της παρ. 1 του άρθρου 31 του ΚΦΕ, σχετικά με τις δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας που εκπίπτουν από το ακαθάριστο εισόδημα των επιχειρήσεων και ως συναρμόδιο με το Υπουργείο Οικονομικών Υπουργείο ορίζεται πλέον το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (αντί του Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων), στο οποίο υπάγεται πλέον η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.

γ. Προστίθεται στο άρθρο 39 του Κ.Φ.Ε. (σχετικά με τη διόρθωση κερδών τιμολογήσεων μεταξύ συνδεδεμένων επιχειρήσεων), διάταξη με την οποία εξειδικεύονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες οι επιχειρήσεις θεωρούνται ως συνδεδεμένες για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.

Παρατείνεται μέχρι 10.7.2013 (από 10.5.2013) η προθεσμία για την κατάρτιση του φακέλου τεκμηρίωσης και την υποβολή των σχετικών καταστάσεων ενδοομιλικών συναλλαγών των επιχειρήσεων, για τη διαχειριστική περίοδο που αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2012 και λήγει μέχρι και την 30ή Μαΐου 2013.

δ. Διευκρινίζεται ότι, η προσαύξηση του πρώτου κλιμακίου εισοδήματος κατά 50% για τα φυσικά πρόσωπα που κατοικούν μόνιμα σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων εφαρμόζεται όχι μόνο για τα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις αλλά και για τα εισοδήματα από ατομικές επιχειρήσεις και ελευθέρια επαγγέλματα.
ε. Τροποποιείται η προθεσμία απόδοσης του Φόρου Εισοδήματος (Φ.Ε.) για όσους παρακρατούν φόρο από μισθωτές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, υποχρεούνται να αποδίδουν αυτόν με εφάπαξ καταβολή στη Δ.Ο.Υ. της έδρας τους μέχρι την 20ή ημέρα του επόμενου από την παρακράτηση μήνα (αντί για τους μονούς μήνες του έτους για τα εισοδήματα των προηγουμένων διμήνων που ίσχυε) με προσωρινή δήλωση, η οποία περιλαμβάνει τα ακαθάριστα ποσά που έχουν καταβληθεί στον προηγούμενο ημερολογιακό μήνα, το φόρο και το ποσό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν.3986/2011 που παρακρατήθηκαν και τις οφειλόμενες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης. [Σημειώνεται ότι, με βάση την ισχύουσα μέχρι σήμερα διάταξη του ΚΦΕ στην υποχρέωση για μηνιαία απόδοση του φόρου υπάγονταν μόνο όσοι απασχολούσαν κατά μέσο όρο κατά την προηγούμενη χρήση περισσότερα από πενήντα (50) πρόσωπα, καθώς και τα ασφαλιστικά ταμεία για τις καταβαλλόμενες συντάξεις.]
Εδικά το Δημόσιο, τα ΝΠ.Δ.Δ. (με εξαίρεση τα ασφαλιστικά ταμεία) και οι Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού, υποχρεούνται σε απόδοση των ποσών που παρακρατήθηκαν μέχρι τον μεθεπόμενο από την παρακράτηση μήνα.

Οι ανωτέρω τροποποιήσεις εφαρμόζονται για αποδοχές που καταβάλλονται από την 1.9.2013 και μετά.
στ. Καλύπτεται το νομοθετικό κενό που υπάρχει για το πρώτο εξάμηνο του 2013, σχετικά με τον τρόπο φορολόγησης της μεταβίβασης των εισηγμένων σε χρηματιστήρια (ημεδαπά και αλλοδαπά) μετοχών. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 2579/1998 και της παρ. 2 του άρθρου 2703/1999, με τις οποίες προβλέπεται συντελεστής 2%ο επί της αξίας πώλησης αυτών (φόρος συναλλαγών).Σε περίπτωση που έχουν λάβει χώρα πωλήσεις μετόχων από την 1η Ιανουαρίου 2013 μέχρι τη δημοσίευση του υπό ψήφιση νόμου, ο οφειλόμενος φόρος καταβάλλεται μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση αυτού, χωρίς την επιβολή κυρώσεων.

ζ. Ορίζεται ότι, ειδικά για τα εισοδήματα της παρ. 1 του άρθρου 12 του Κ.Φ.Ε. (τόκους καταθέσεων κ.λπ) του οικονομικού έτους 2013 δεν υφίσταται υποχρέωση δήλωσης τους, εφόσον το συνολικό καθαρό ποσό αυτών δεν υπερβαίνει τα διακόσια πενήντα (250) ευρώ.                                                (άρθρο 64)
Δείτε το σχέδιο νόμου.
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/8104920.pdf
Δείτε την αιτιολογική έκθεση.
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/8104913.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *