Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΚΕΡΔΗ

Δόθηκε στην Δημοσιότητα το Προσχέδιο Νόμου του ΥΠΟΙΚ ,με θέμα "Καταπολέμηση της Φοροδιαφυγής Αναδιάρθωση των Φορολογικών Υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών," το οποίο συζητήθηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο.
To Nομοσχέδιο αυτό επιβεβαιώνει τα όσα πρώτοι  δημοσιεύσαμε στό άρθρο μας στην Ναυτεμπορική την 31.12.2010 με θέμα "16+1  μεταβολές στη φορολογία από τη νέα χρονιά."
Ειδικότερα,
Οι κυριότερες 10 αλλαγές που επέρχονται στη φορολογία είναι.
1)Από τις χρήσεις που αρχίζουν από 1/1/2011 μειώνεται ο φορολογικός συντελεστής από 24% σε 20% και εφαρμόζεται για το σύνολο των κερδών.
Για τα διανεμόμενα κέρδη προβλέπεται φόρος 25% που διενεργείται με παρακράτηση στο νομικό πρόσωπο. Τα μερίσματα εντάσσονται στην φορολογική κλίμακα, ουσιαστικά όμως εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση, (20% σε επίπεδο νομικού προσώπου και 25% παρακράτηση στα μερίσματα) για την πλειοψηφία των μετόχων. Για τους έχοντες χαμηλά εισοδήματα προβλέπεται δικαίωμα επιστροφής του παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων. Αυτό θα συμβαίνει εάν αθροιζόμενα τα μερίσματα με τα λοιπά εισοδήματα είναι από 22.000 ευρώ και κάτω, όπου ο συντελεστής της κλίμακας είναι 24% άρα λόγω της παρακράτησης με 25% ο μικρομέτοχος και χαμηλόμισθος δικαιούται επιστροφής.(κλίμακα:12000 μηδέν, 12001 -16000 18%, 16001- 22001 24%).
Για τα μεγαλύτερα εισοδήματα ουσιαστικά θα εξαντλείται η φορολογία αφού θα έχει φορολογηθεί με 20% σε επίπεδο νομικού προσώπου και 25% σε επίπεδο παρακράτησης διανεμομένων.
Με τον τρόπο αυτό εφαρμόζονται οι συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας που έχει υπογράψει η χώρα μας και εφαρμόζονται επίσης οι οδηγίες της ΕΕ περί ομίλων και ευνοούνται οι μικρομερισματούχοι.
Ακόμα θεσπίζεται διάταξη για μη φορολογία κατά την εισαγωγή μερισμάτων από χώρες της ΕΕ εφόσον δεν διανέμονται τα εισαγόμενα μερίσματα για αναπτυξιακούς λόγους. Εννοείται ότι όποτε διανεμηθούν θα παρακρατηθεί ο φόρος που αναλογεί στα μερίσματα.
Για τους Ισολογισμούς που κλείνουν 31.12.2010 ο συντελεστής σε επίπεδο νομικού προσώπου ορίζεται σε 24% για το σύνολο των κερδών και για τα διανεμόμενα κέρδη της χρήσης αυτής ορίζεται επιπλέον ποσοστό παρακράτησης 21%(άρθρο 15)
2)Ο συντελεστής αυξάνεται από 1,5‰ σε 2‰ για πωλήσεις μετοχών που πραγματοποιούνται είτε στο ΧΑ είτε σε αλλοδαπά χρηματιστήρια από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά, ενώ ρητά προβλέπεται ότι για μετοχές που αποκτώνται από 1-1-2012 και μετά δεν επιβάλλεται φόρος
συναλλαγών αλλά έχουν εφαρμογή οι διατάξεις. για τη φορολόγηση της υπεραξίας.
Για μετοχές που αποκτώνται από 1η Ιανουαρίου 2012 και μετά ανεξάρτητα από την κατηγορία των τηρούμενων βιβλίων, τα κέρδη που αποκτούν από την πώληση μετοχών εισηγμένων στο ΧΑ, (φυσικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις), φορολογούνται με τις γενικές διατάξεις.
Περαιτέρω, ορίζεται ότι η τυχόν προκύπτουσα ζημία αναγνωρίζεται φορολογικά και για τα φυσικά πρόσωπα και για τις κάθε μορφής επιχειρήσεις.(άρθρο 16)
3)Παρατείνεται για 4 έτη, μέχρι 31-12-2014 το δικαίωμα έκπτωσης για επιπλέον ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) των δαπανών  έρευνας και τεχνολογίας που πραγματοποιήθηκαν στη χρήση.
Η έκπτωση χορηγείται όταν οι δαπάνες αυτές, υπερβαίνουν μέσα στη χρήση, το μέσο όρο των αντίστοιχων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν τις δύο προηγούμενες χρήσεις και αφαιρείται από τα καθαρά κέρδη.(άρθρο 17)
4)Αύξηση του ποσοστού προβεβαίωσης από 25% στο 50%
Όταν δεν επιτευχθεί διοικητική επίλυση της διαφοράς και ασκείται προσφυγή στα δικαστήρια για φορολογικές διαφορές αυξάνεται το ποσοστό προβεβαίωσης από 25% στο 50% του αμφισβητούμενου κύριου φόρου, πρόσθετου φόρου και λοιπών συμβεβαιουμένων με αυτόν φόρων και τελών. Στα πρόστιμα παραμένει στο 25% αφού υπάρχει βασική διάταξη για συμβιβασμό στο 1/3. Αντίστοιχη ρύθμιση για την αύξηση του ποσοστού προβεβαίωσης από 25% σε 50% γίνεται και στη φορολογία ΦΠΑ.(άθρο 10)
5)Υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ και καταβολή του οφειλόμενου φόρου σε τρεις μηνιαίες δόσεις.
Παρέχεται η δυνατότητα παραλαβής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ χωρίς την καταβολή όλου του οφειλόμενου ποσού.
Συγκεκριμένα όταν υποβάλλεται η δήλωση θα καταβάλλεται το λιγότερο σαράντα τοις εκατό (40%) του συνολικά οφειλόμενου ποσού. Το υπόλοιπο 60% του μη καταβληθέντος υπολοίπου, το οποίο λόγω της καθυστερημένης είσπραξής του προσαυξάνεται κατά ποσοστό ένα τοις εκατό (1%), θα καταβάλλεται σε δύο ίσες μηνιαίες δόσεις. Δηλαδή η καταβολή θα γίνεται 40 – 30 -30. Η δόση δεν θα μπορεί να είναι μικρότερη των 300 Ευρώ
6)Βεβαίωση οφειλόμενου ΦΠΑ μετ έλεγχο. Δυνατότητα καταβολής σε 6 δόσεις
Παρέχεται η δυνατότητα καταβολής του ΦΠΑ σε έξι δόσεις στις περιπτώσεις ποσών που βεβαιώνονται ύστερα από διοικητική επίλυση της διαφοράς ή με βάση πράξη η οποία οριστικοποιήθηκε λόγω μη άσκησης ή μη εμπρόθεσμης άσκησης προσφυγής και αφορούν οριστική πράξη προσδιορισμού του φόρου ή σε περίπτωση κατάργησης φορολογικής δίκης.
7) Δυνατότητα ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ των εμπορευματικών κέντρων
Δίνεται δυνατότητα επιλογής φορολόγησης στην εκμετάλλευση εμπορευματικών κέντρων, όπως αυτά προσδιορίζονται με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως και 21 του ν.3333/05. Η επιλογή αυτή πραγματοποιείται με την υποβολή σχετικής αίτησης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. των υποκειμένων που εκμεταλλεύονται τα εν λόγω εμπορευματικά κέντρα.
Με την επιλογή φορολόγησης παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου που επιβαρύνει την κατασκευή και τη συντήρηση των εμπορευματικών κέντρων.(άρθρο 26)
8)Κάρτα αποδείξεων και ηλεκτρονική φορολογική ενημερότητα
Καθορίζεται εναλλακτικό σύστημα καταγραφής των στοιχείων των αποδείξεων λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών μέσω μαγνητικής κάρτας, που είναι ανώνυμη και προαιρετική(άρθρο 27)
9) Ιδρύεται ειδικό Σώμα Φορολογικών Διαιτητών (Σ.Φ.Δ.) με έδρα την Αθήνα.
Έργο του Σ.Φ.Δ. είναι η διαιτητική επίλυση των κατά το άρθρο 1 του Κώδικα Φορολογικής Δικονομίας (Π.Δ. 331/1985, Α΄ 116) φορολογικών διαφορών, εφόσον το αντικείμενό τους
υπερβαίνει το ποσό των εκατό πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ.
10) Ανταπόδειξη για την ακρίβεια των συναλλαγών με επιχειρήσεις που εδρεύουν σε μη συνεργάσιμα με την Ελλάδα κράτη.
Οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τα κράτη του καταλόγου μη συνεργάσιμων κρατών, εφόσον οι συναλλαγές τους είναι πραγματικές και συνήθεις και δεν έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά κερδών, εισοδημάτων ή κεφαλαίων στη μη συνεργάσιμη χώρα με σκοπό την φοροαποφυγή ή φοροδιαφυγή, θα αναγνωρίζονται ως δαπάνες των επιχειρήσεων. Το βάρος της απόδειξης θα φέρει η επιχείρηση.(άρθρο 19)
Επίσης  θεσπίζονται ο θεσμός του Γενικού Εισαγγελέα,αυστηρά μέτρα κατά της φοροδιαφυγής (διαρκές αδίκημα η μη απόδοση Φ.Π.Α και θα εφαρμόζεται η αυτόφορη διαδικασία) και αναδιοργανώνεται η Γενική Δ/νση ελέγχων, κ.λ.π
Δείτε ολόκληρο το προσχέδιο του νέου Νομοσχεδίου.
http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/16/a6/e2/16a6e27d67d18887b1e79f675c83423373ee2588/application/pdf/%CE%A3%CE%A7+_%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%A5_+%CE%9A%CE%91%CE%A4%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%9C%CE%97%CE%A3%CE%97+%CE%A4%CE%97%CE%A3+%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%9F%CE%94%CE%99%CE%91%CE%A6%CE%A5%CE%93%CE%97%CE%A3.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *